کد خبر: 37056 A

روایت تامی اورنج از علایق ادبی‌اش/ "دن کیشوت" را تمام نکردم

روایت تامی اورنج از علایق ادبی‌اش/ "دن کیشوت" را تمام نکردم

نویسنده آمریکایی کتاب "آنجا آنجا" و یکی از نامزدهای نهایی جایزه پولیتزر از آثاری سخن می‌گوید که در زندگی‌اش تأثیرگذار بوده‌اند.

ایران آرت: تامی اورنج، نام نویسنده آمریکایی در سال 2018 با نخستین کتابش "آنجا آنجا" در فهرست جوایز متعددی چون پولتزرِ داستان و مدال کارنگی قرار گرفت و مورد استقبال منقدین، نویسندگان، و مخاطبان در سراسر دنیا قرار گرفت.

"آنجا آنجا" نوشته تامی اورنج نخستین کتاب نویسنده آمریکایی تعمقی بلندپروازانه درباره هویت انسان است که به وسیله فقر، زمان، و زندگی شهری در حال نابودی است. فصل‌های کوتاه و متعدد داستان هر بار توسط فردی متفاوت از بومیان آمریکا در اوکلند روایت می‌شود. همه افراد حاضر در کتاب مانند "قصه‌های کانتربری" نوشته جفری چاسر و "گور به گور" نوشته ویلیام فاکنر در حال سفر به جایی دیگر هستند و قصه این رمان روایت سفر عجیب و خطرناک این افراد و تلاش‌شان برای توقف زمان است. مارگارت آتوود "آنجا آنجا" را "شگفت‌انگیز" خواند.

به گزارش ایبنا به نقل از گاردین، از او درباره آثاری که می‌خواند، دوست دارد، هدیه می‌دهد و ..... سؤال کردیم. خواندن پاسخ‌های این نویسنده آمریکایی خالی از لطف نیست:

کتابی که در حال حاضر می‌خوانم:

همیشه همزمان چند کتاب را می‌خوانم اما در حال حاضر "گروه پرندگان" نوشته سامانتا شوبلین و "ابله" نوشته الیف باتومان را می‌خوانم. هر دو زیبا و عجیب هستند.

کتابی که زندگی‌ام را تغییر داد:

"حباب شیشه" نوشته سیلویا پلات، "دفتر یادداشت‌های روزانه" نوشته فرانتس کافکا، "گروه پرندگان"، "خانه‌ی گرد" نوشته لوئیس اردریش، و ......

کتابی که نتوانستم تا پایان بخوانم:

"دن کیشوت" نوشته سروانتس. البته روزی تا پایان می‌خوانمش.

کتابی که بر روی من تأثیر گذاشت:

همه آثاری که زندگی‌ام را تغییر دادند تأثیر زیادی روی من گذاشتند.

کتابی که بیش از حد مورد توجه قرار گرفته است:

"در جاده" نوشته جک کرواک. شاید این رمان برای نسل‌های پیشین جذاب است اما نه داستان و نه نوع روایت جذابیتی برای من نداشت.

کتابی که ای کاش من نوشته بودم:

یکی از کتاب‌هایی که در حال حاضر می‌نویسم. ای کاش توان تمام کردنش را داشته باشم.

کتابی که از نخواندنش خجالت‌زده هستم:

"قلب تاریکی" نوشته جوزف کنراد. به یاد دارم جان لئونارد، منتقد ادبی می‌گفت: "چرا مردان سفیدپوست قلب تاریکی را در حمام‌های‌شان جست‌وجو نمی‌کنند؟!"

کتابی که هدیه می‌دهم:

"ساعت ستاره". داستانی کوتاه و قوی. به نظر من همه باید این کتاب را بخوانند.

 

نویسنده جایزه پولیتزر مارگات اتوود نویسنده مشهور تامی اورنج مارگارت آتوود
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین