کد خبر: 37333 A

پیام جالب یک کتابفروشی به آمازون/ ادبیات را نابود نکنید

پیام جالب یک کتابفروشی به آمازون/ ادبیات را نابود نکنید

این کتابفروشی راهکارهایی برای کتابفروشان مستقل در مقابل شرکت‌هایی مثل آمازون ارائه کرده که از سوی مخاطبان با استقبال روبرو شده است.

ایران آرت: کتابفروشی ریون در شهر لارنس کانزاس آمریکا اخیراً به خاطر یک پست توئیتری علیه فروشگاه آمازون بین مردم آمریکا به شهرت خاصی رسیده است. به گزارش ایبنا، دنی کاین مالک این کتابفروشی راهکارهایی برای کتابفروشان مستقل در مقابل شرکت‌هایی مثل آمازون ارائه کرده که از سوی مخاطبان با استقبال روبرو شده است. این پست توئیتری بهانه‌ای برای گفتگو با مالک و کارمندان این کتابفروشی شده است:  

عجیب‌ترین اتفاق در اداره یک کتابفروشی چه چیزی می‌تواند باشد؟ 

خب عجیب این است که وقتی قرار است به مشتری‌ها کتاب بفروشید با مسائل حاشیه‌ای درباره کتاب و نظرات مردم با اقشار مختلف درباره کتاب روبرو می‌شوید.

بیشترین درخواست برای کتاب‌های چاپی چه بوده است؟ 

کتی فاستر،کتابفروش: معمولاً در این ایالت مردم بیشتر به کتاب‌های غیرداستان گرایش نشان می‌دهند. کتاب «سرد مثل یخ» نوشته سو هنری بسیار مورد توجه بوده است. فکر می‌کنم بیشتر خوانندگان کتاب دوست دارند کتاب‌هایی از نویسندگان مورد علاقه خود را بخوانند. زیاد موضوع کتاب مهم نیست. خود نویسنده ممکن است از کتابش مهم‌تر باشد.

چه کتاب کودکی را به بزرگترها پیشنهاد می‌کنید؟ 

مری والمیر، کتابفروش: شاید این سوال کمی کلیشه‌ای باشد ولی جوابش به طور قطع کتاب «درخت بخشنده» نوشته شل سیلورستین باشد. این کتاب را در ویترین داریم و هر روز خودم بارها به بزرگترها پیشنهاد کردم. بارها این کتاب را خواندم و فکر می‌کنم بهترین کتاب برای سنین بالاتر باشد.

بهترین خاطره از کار در کتابفروشی شهر کانزاس؟ 

کلی بارت، کتابفروش: خب بهترین خاطره‌ها مربوط به دورهمی‌های برگزار شده در کتابفروشی است. اینجا هر چند وقت یکبار نویسنده‌ها و مخاطبان کتاب جلسات گفت‌وگو برگزار می‌کنند که همیشه با حاشیه‌های زیادی همراه است.

اگر فضای بیشتری داشتید چه کار می‌کردید؟ 

دنی کاین، مالک: من طراحی داخلی را خیلی دوست دارم. خب به طور حتم در صورت داشتن فضای کافی جلسات و گردهمایی بیشتری برگزار می‌کردیم که در حال حاضر مقدور به این کار نیستیم. اینجا بیشتر افرادی که برای خواندن کتاب می‌آیند فضای کافی ندارند.

پیام‌تان به فروشگاه‌های آمازون و مشتری‌هایش چیست؟ 

دنی کاین: ما اخیراً در پستی توئیتری راهکارهایی برای کتابفروشان مستقل برای مقابله با آمازون ارائه کردیم که با استقبال زیادی روبرو شد. ما می‌خواهیم به آمازون بگوییم که آیا می‌دانید در حال نابود کردن چه چیزی هستید؟ مشتری‌های آمازون اگر بدانند که قیمت‌های پایین‌تر آمازون چه هزینه‌ای از فرهنگ و جامعه می‌گیرد هیچ وقت از آمازون خرید نمی‌کردند.

در شهر شما چه کتابی پرفروش‌ترین بوده است؟ به طور کلی مردم در این شهر چه می‌خوانند؟ 

دنی کاین: اینجا بیشتر به کتاب‌های آشپزی و مستند علاقه نشان می‌دهند. کتاب آشپزی میسی مک‌کوی طرفداران زیادی دارد. این کتاب مجموعه‌ای از دستورهای غذایی است که مردم این شهر خیلی دوست دارند.

 

کتاب آمازون کتابفروشی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین