کد خبر: 37382 A

جایزه ادبی اینگه‌بورگ باخمن اهدا شد

جایزه ادبی اینگه‌بورگ باخمن اهدا شد

پس از بحث‌های بسیار سرانجام جایزه اینگه‌بورگ باخمن امسال را بیرگیت بیرنباخر، نویسنده اتریشی دریافت کرد.

ایران آرت: شهر کلانگن‌فورت در جنوب اتریش از چند روز پیش در گرمای بی‌سابقه هوا شاهد برگزاری بحث‌ها و گفت‌‌وگوهای بسیاری در زمینه انتخاب نویسنده برگزیده برای دریافت جایزه اینگه‌بورگ باخمن سال ۲۰۱۹ میلادی بود.

سرانجام در شامگاه یکشنبه ۹ تیر (۳۰ ژوئن) هیئت داوران نام نویسنده برنده سال ۲۰۱۹ جایزه اینگه‌بورگ باخمن را اعلام کرد. این جایزه ۲۵ هزار یورویی به بیرگیت بیرنباخر نویسنده ۳۳ ساله اتریشی، تعلق گرفت.

به گزارش دویچله‌وله، هیئت داوران کتاب "کمد"، بیرنباخر را مورد تقدیر قرار داد. موضوع این کتاب که با دیدی پژوهش‌گرانه در زمینه مطالعه جامعه‌شناختی نوشته شده، در باره پیدا شدن ناگهانی یک کمد در زندگی راوی داستان است؛ هدیه‌ای که از سوی مادر راوی برای او فرستاده شده است.

بیرنباخر در کتاب خود به موضوع دنیای جدید کار و شرایط نامساعد زندگی می‌پردازد.

به گفته هیلده‌گارد کلر، از اعضای هیئت داوران جایزه اینگه‌بورگ باخمن "بیرگیت بیرنباخر در این کتاب از هر نظر موفق بوده است". او گفت که نویسنده این کتاب توانسته است در قالب شخصیت‌های این داستان "بررسی موشکافانه‌ای از روابط اجتماعی را به صورتی جذاب" ارائه دهد.

این نویسنده جوان اتریشی تا کنون جوایز متعددی، از جمله جایزه بنیاد یورگن پونتو را در سال ۲۰۱۶ میلادی دریافت کرده است. 

بیرنباخر در هنگام دریافت جایزه‌اش در مصاحبه با رادیو اتریش (ORF) فروتنانه گفت: "باورکردنی نیست. این جایزه‌ای است که اهمیت زیادی برای همه ما دارد و برای همین هم هست که اینجا هستیم. این جمع بسیار مهمی است که من شرکت در آن را تجربه می‌کنم. افراد زیادی در این جمع حضور دارند که سزاوار دریافت این جایزه هستند."

برای نخستین بار در تاریخ اعطای این جوایز ادبی، امسال با حضور ۸ نویسنده زن و ۶ نویسنده مرد از آلمان، اتریش و سوئیس در رقابت‌ها، تعداد زنان نویسنده شرکت‌کننده بیشتر از مردان بود.

مراسم ادبی باخمن هر سال در کلاگن‌فورت، زادگاه اینگه‌بورگ باخمن، برگزار می‌شود. امسال چهل و سومین بار بود که این شهر میزبان علاقمندان به زبان و ادبیات آلمانی بود. دریافت جایزه اینگه‌بورگ پایه‌ای در روند پیشرفت ادبی برای بسیاری از نویسندگان مشهور آلمانی‌زبان بوده است. 

اینگه‌بورگ باخمن یکى از نام آورترین شاعران و نویسندگان آلمانى زبان بعد از جنگ جهانى دوم به شمار می‌آید. او در سن ۴۷ سالگی در رم درگذشت. 

کتاب ادبیات جایزه نویسنده فرهنگ جایزه ادبی جایزه اینگه بورگ بیرگیت بیرنباخر
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین