کد خبر: 37564 A

نمایشگاه کتاب پکن میزبان 2500 ناشر از سراسر جهان

نمایشگاه کتاب پکن میزبان 2500 ناشر از سراسر جهان

2500 ناشر از سراسر جهان آمادگی خود را برای شرکت در نمایشگاه کتاب پکن اعلام کردند.

ایران آرت: نمایشگاه بین‌المللی کتاب پکن تابستان امسال در حالی برگزار خواهد شد که مسئولان این نمایشگاه از هم اکنون اعلام کرده‌اند که انتظار حضور 300هزار نفر بازدیدکننده را دارند. به گفته مسئولان نمایشگاه حدود 2500 ناشر از سراسر جهان آمادگی خود را برای شرکت در این نمایشگاه اعلام کردند.

به گزارش ایبنا، امسال بیست و ششمین نمایشگاه کتاب پکن (BIBF) در تاریخ 21 آگوست (30مرداد) به مدت چهار روز با تمرکز روی کتاب‌های کودک برگزار خواهد شد و مسئولان چینی می‌گویند امسال بیشتر عرضه کتاب‌های مصور و کمیک در حوزه کودکان مورد توجه است.

از جدیدترین ناشران شرکت کننده در نمایشگاه کتاب امسال می‌توان به کتابفروشی واندروال و اتحادیه ناشران امارات اشاره کرد. واندروال یکی از بزرگترین مراجع آنلاین فروش کتاب‌های دست دوم در جهان است. از اولین سال تاسیس اتحادیه ناشران امارات 10 سال می‌گذرد.

لینگ لین مدیر نمایشگاه کتاب پکن در کنفرانسی خبری گفته است نمایشگاه امسال کتاب پایتخت چین با تمرکز روی کتاب‌های مصور در حوزه کودک و معرفی صنایع چاپ و نشر کشور چین برگزار می‌شود. وی نمایشگاه کتاب پکن را شاخص اصلی پیشرفت صنایع نشر در کشورش ارزیابی کرد و افزود: هر کسی که علاقه دارد از وضعیت بازار کتاب چین اطلاع پیدا کند بهتر است از این نمایشگاه بازدید کند.

لین در ادامه گفت: بازدیدکنندگان امسال نمایشگاه کتاب پکن فرصت خواهند داشت با تکنولوژی‌های جدید مور استفاده در صنعت چاپ و نشر کشور چین و همچنین با علاقه و ذائقه ناشران چینی برای ترجمه کتاب‌های خارجی آشنا شوند.

وی افزود: امسال نمایشگاه کتاب چین دوباره روی ناشران کتاب کودک در این کشور تمرکز خواهد کرد و بیشتر کتاب‌های عرضه شده طیفی از عناوینی آموزشی و سرگرمی هستند. قرار است قبل از افتتاحیه نمایشگاه کنفرانسی نیز در هتل آسیا شهر پکن برای معرفی ناشران کتاب‌های کودک در چین و سایر کشورهای جهان برگزار شود.

سال گذشته در مساحتی بالغ بر 2500 متر مربع در نمایشگاه پکن حدود 10هزار کتاب مصور نمایش داده شد که طبق ادعای مسئولان چینی 70هزار بازدیدکننده از این کتاب‌ها دیدن کردند. امسال در بخش کتاب‌های کودک ناشران سراسر دنیا کتاب‌های منتشر شده خود را به 13 زبان زنده دنیا عرضه خواهند کرد.

یکی از مسائل و دغدغه‌های امسال نمایشگاه کتاب پکن مسئله آموزش زبان انگلیسی است که اخیراً از سوی دولت این کشور جزء اولویت‌های آموزشی در مدارس قرار داده شده است. مدیر نمایشگاه می‌گوید امسال اکثر ناشران آموزشی روی یادگیری زبان انگلیسی تاکید خاصی دارند و کتاب‌های خود را با محوریت یادگیری این زبان عرضه خواهند کرد.

 

نمایشگاه کتاب نمایشگاه کتاب پکن
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین