کد خبر: 37688 A

ملک‌الشعرای کودکان انتخاب شد

ملک‌الشعرای کودکان انتخاب شد

کرسیدا کوول نویسنده 53 ساله عنوان ملک‌الشعرای کودکان بریتانیا را دریافت کرد.

ایران آرت: "کرسیدا کوول" نویسنده و تصویرگر رمان مشهور "چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم" به عنوان ملک‌الشعرای جدید کودکان بریتانیا برگزیده شد.

به گزارش ایسنا به نقل از گاردین، داستان ماجراجویی وایکینگی به نام "هیکاپ" به همراه اژدهایی به نام "بی‌دندان" یکی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین آثار "کرسیدا کوول" (Cressida Cowell) محسوب می‌شود که در مجموع بیش از ۱۱ میلیون نسخه از آن در سراسر جهان به فروش رفته است. این داستان توسط "دریم ورکس" به مجموعه انیمیشن نیز تبدیل شده است. همچنین "‌چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم ۲" برنده جایزه "‌آنی" سال ۲۰۱۵ شده است.

"کوول" در حالی که سه‌شنبه عنوان ملک‌الشعرای کودکان بریتانیا را دریافت می‌کرد رو به مخاطبان بیان کرد: "دو پیام بسیار ساده در عین حال کلیدی به شما می‌دهم؛ یک: کتاب‌ها و مطالعه کردن جادویی هستند. دو: این جادو باید فورا برای همه‌ افراد در دسترس باشد."

این نویسنده در جریان مراسم دیشب از  بخشی از برنامه خود به عنوان ملک‌الشعرای جدید کودکان نیز رونمایی کرد.

"کوول" خالق آثار دیگری همچون مجموعه داستان‌های "جادوگران قدیم" و کتاب‌های مصور "امیلی برون" به تصویرگری "نیل لیتون" نیز هست که موضوعاتی همچون یکدلی و محیط زیست را در برمی‌گیرند.

عنوان "ملک‌الشعری کودکان" که مسئولیت انتخاب فرد مورد نظر آن را موسسه خیریه "بوک تراست" و حمایت مالی آن را "واتراستونز" ‌برعهده دارد، ۲۰ سال پیش شکل گرفت. این عنوان هر دو سال یک بار به یک نویسنده یا تصویرگر برجسته بریتانیایی تعلق می‌گیرد.

 

نویسنده زن نویسنده تصویرگر چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم ملک الشعرا کرسیدا کوول
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین