کد خبر: 38412 A

جایزه ۶۰ هزار دلاری برای نویسنده "لب زیادی"

جایزه ۶۰ هزار دلاری برای نویسنده "لب زیادی"

ملیسا لوکاشنکو برنده جایزه ادبی ۶۰ هزار دلاری مایلز فرانکلین شد.

ایران آرت: ملیسا لوکاشنکو با کتاب "لب زیادی" برنده جایزه مایلز فرانکلین شد. مایلز فرانکلین معتبرترین جایزه استرالیا است و به آثاری تعلق می‌گیرد که جنبه‌های مختلف زندگی در این کشور را مورد توجه قرار می‌دهند.

به گزارش ایبنا، مراسم برنده جایزه مایلز فرانکلین شب گذشته در سیدنی برگزار شد و ملیسا لوکاشنکو با داستان "لب زیادی" موفق شد جایزه ۶۰ هزار دلاری را با خود به خانه ببرد. ملیسا لوکاشنکو، نویسنده استرالیایی از شنیدن خبر جایزه مایلز فرانکلین شگفت‌زده است. کتابی که نویسنده معتقد است نوشتنش آسان نبود و با به روی کاغذ آوردن داستان خطر کرده است.

نویسنده استرالیایی، که در میان نامزدهایی جایزه استلا هم حضور داشت، از دریافت جایزه مایلز فرانکلین خیلی خوشحال است و می‌گوید: "وقتی خبر را شنیدم اصلا حواسم نبود که در فهرست نهایی هم حضور داشتم؛ منظورم این است که خیلی شوکه شدم." 

ملیسا لوکاشنکو در سال ۲۰۱۴ هم با کتاب "مولیم‌بیمبای" در فهرست نهایی جایزه مایلز فرانکلین قرار گرفت اما امسال با داستان "لب زیادی" در فهرست نهایی جایزه استلا و مایلز فرانکلین قرار گرفت و در نهایت موفق به دریافت جایزه معتبر مایلز فرانکلین شد.

جایزه مایلز فرانکلین به نام مایلز فرانکلین، نویسنده استرالیایی کتاب "عملکرد درخشان من" نام‌گذاری شده است. این جایزه در سال ۱۹۵۴ و با هدف تقدیر از نویسندگانی که زندگی مردمان استرالیا را روایت می‌کند ایجاد شد. جایزه مایلز فرانکلین هر ساله برگزار می‌شود و برنده ۶۰ هزار پوند دریافت می‌کند.

جایزه ادبی مایلز فرانکلین مایلز فرانکلین جایزه ادبی ملیسا لوکاشنکو لب زیادی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین