کد خبر: 38618 A

11 کتاب پیشنهادی نیویورک‌تایمز برای ماه آگوست

11 کتاب پیشنهادی نیویورک‌تایمز برای ماه آگوست

مجله نیویورک‌تایمز در مطلبی 11 کتاب پیشنهادی خود در ماه آگوست را به خوانندگان معرفی کرده است.

ایران آرت: آگوست ماه جذابی برای نویسندگان کتاب‌اولی است. علاوه بر این اولگا توگارزوف، برنده بوکر بین‌المللی سال 2018 و نویسنده‌یِ «همسر ببر» با داستان‌های جدیدشان به کتابفروشی‌ها بازگشته‌اند. یوکو اوگاوا، نویسنده‌یِ کتاب «انتقام» هم با داستان جدیدش در فهرست منتخب‌های ماه آگوست قرار دارد.

11 کتاب پیشنهادی مجله نیویورک تایمز برای ماه آگوست به نقل از خبرگزاری ایبنا به شرح زیر است:

«عزیزان من» نوشته کارا وال

اولین داستان کارا وال درباره دو پدر روحانی، زندگی خانوادگی، و باورهایشان است. دو فرد با یک شغل مدهبی که همسر یکی به خداوند اعتقادی ندارد و دیگر زندگی خود را وقف خدمت به مذهب و خداوند کرده است. وال با استفاده از زندگی کاملاً متفاوت این دو تصویر زیبیایی از عشق و دوستی را در خلال تغییرات یک اجتماع نشان می‌دهد.

«استخوان مردگان را شخم بزن» نوشته اولگا توگارزوف

داستان جدید برنده بوکر بین‌المللی درباره زنی به نام جنینا است که زندگی خود را وقف یافته‌های جدید نجوم و همچنین ویلیام بلیک، شاعر انگلیسی کرده است تا معنای جدیدی از دنیا بیاید. در این میان همسایه‌اش و سپس چند نفر دیگر به قتل می‌رسند. همین موضوع ذهن جنینا را مشغول می‌کند و تلاش می‌کند ماجرا را کشف کند.

«دری در زمین» نوشته اِمی والدمن

زنی آمریکایی-افغان به نام پروین شمس خاطرات یک آمریکایی از دوره حضورش در افغانستان را می‌خواند. همین موضوع سبب می‌شود به افغانستان سفر کند تا با ریشه‌های خود ارتباط برقرار کند اما با افغانستانی روبه‌رو می‌شود که با حضور طولانی‌مدت آمریکا شرایط پیچیده‌ای دارد. خود نویسنده پیش از این خبرنگار روزنامه تایمز در افعانستان بود و بخشی از کتاب برگرفته ار خاطرات والدمن است.

«همه چیز در داخل» نوشته ادویک دانتیکات

مجموعه داستان کوتاهی که همگی در هاییتی رخ می‌دهد. داستان آشتی عشاق، دیدار دختری با پدر رو موت، و اتحاد خانواده‌ای با هم پس از مدتی طولانی از موضوعاتی است که «همه چیز در داخل» به عنوان موضوع داستان‌ها برگزیده است.

«مصرف نامشخص: تأثیری که بر روی طبیعت نمی‌گذارید» نوشته تاتیانا شلوسبرگ

شلوسبرگ، گزارشگر پیشین محیط‌زیست از تأثیراتی سخن می‌گوید که ما هر روز در تغییرات آب و هوایی ایجاد می‌کنیم. تصمیم‌های هر روزه مردم درباره تکنولوژی، غذا، سوخت، و لباس عواقب محیط‌زیستی مهمی دارند.

«درون مرزی» نوشته تئا آب‌رِت

کتاب جدید نویسنده‌یِ «همسر ببر»  پس از انتظاری طولانی بالاخره منتشر شد. «درون مرزی» در سال 1800 میلادی رخ می‌دهد. دو شخصیت اصلی لوری و نورا داستان را روایت می‌کنند. لوری یک قانون‌شکن است که در کودکی به آمریکا مهاجرت کرده است و روحش تسخیرشده‌ است. نورا زنی است که شوهرش برای آوردن اب از خانه خارج شد و برنگشت و دو فرزندش هم پس از مجادله‌ای ناپدید شدند و نورا در انتظارشان است.

«پلیس حافظه» نوشته یوکو اوگاوا

اشیایی چون تقویم و حتی پرندگان در جزیره‌ای بی‌نام ناپدید شده‌اند و پلیس حافظه افرادی را که از این اتفاق باخبر شدند هدف قرار داده است. وقتی نویسنده‌ای جوان درمی‌یابد ویراستار کتابش هدف پلیس حافظه است او را در خانه‌اش مخفی می‌کند. رمانی درباره قدرت، ضربه روحی، و نظارت‌های دولتی که توسط استفن اسنایدر به انگلیسی ترجمه شده است.

«نوعی خاص از مرد سیاه‌پوست» نوشته تُپ فولارین

داستام مردی آمریکایی-نیجریه‌ای که در آمریکا بزرگ شده است اما احساس نمی‌کند که آمریکا وطنش است بنابراین برای یافتن هویت خود به گروه‌های مختلف می‌پیوندد و حتی به نیجریه می‌رود.

«آینه حُقه» نوشته جیا تالنتینو

تالنتینو، روزنامه‌نگار نیویورکر در 9 مقاله‌یِ جدید چند سؤال اخلاقی مطرح‌شده در عصر دیجیتال را بررسی می‌کند. زیرنظر بودن افراد در عصر حاضر به چه معناست؟ وقتی بدون هیچ حسی در شبکه‌های اجتماعی حضور پیدا می‌کنیم چه چیزی گم می‌کنیم؟ پرسش‌هایی که اگر جوابی برایشان پیدا کنیم شاید موفق شویم دنیایی عادلانه‌تر بسازیم.

«پروازهای سفید: نژاد، داستان، و تخیل آمریکایی» نوشته جِس رُو

بررسی ارتباط قصه‌گویی با جنبش سفیدپوستان آمریکایی در جامعه‌ای که به سیاه‌پوستان با تحقیر نگریسته می‌شود.

«خانه زرد» نوشته سارا بروم

کتاب خاطراتی از سارا بروم و روایت صد سال از زندگی خانواده‌اش. بیشتر این خاطرات در خانه‌ای مادرش در سال 1961 خریده بود رخ می‌دهد. خانه‌ای که البته توسط طوفان کاترینا ویران شد. بروم با روایت این اتفاقات بار دیگر یاد خانه را زنده می‌کند.

 

کتاب نیویورک تایمز نویسنده رمان نویس کارا وال اولگا تورگازوف
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین