کد خبر: 38978 A

دبورا آیزنبرگ با کتاب جدیدش چهار ستاره گرفت/ روایت فاجعه و نابرابری

دبورا آیزنبرگ با کتاب جدیدش چهار ستاره گرفت/ روایت فاجعه و نابرابری

مانند بسیاری از کارهای قبلی آیزنبرگ، در اثر جدید نیز او به موضوعاتی نظیر نابرابری و فاجعه می‌پردازد.

ایران آرت: تازه‌ترین کتاب دبورا‌ آیزنبرگ با استقبال روبه‌رو شد. کتاب "اردک من اردک توست" در سایت بوک‌ریدز از 5 امتیاز 3.65امتیاز و درسایت کتاب گوگل نیز از 5ستاره 4ستاره گرفته است. روزنامه گاردین این کتاب را به‌عنوان کتاب برگزیده روز انتخاب کرده و آن را مورد بررسی قرار داده است.

به گزارش همشهری، دبورا آیزنبرگ را یکی از بهترین و مشهور‌ترین نویسندگان داستان کوتاه وقایع‌نگار شهر نیویورک و  وقایع‌نگار جنون آمریکایی می‌شناسند. او بازیگر و از اساتید سبک نگارش کتاب در دانشگاه کلمبیا هم هست. او یک‌بار در سال‌2011 جایزه فاکنر را به‌خاطر کتاب "داستان‌های گردآوری‌شده دبورا آیزنبرگ" برده و 6بار نیز برنده جایزه اوهنری شده است. آیزنبرگ در ایران هم شناخته شده است. در سال‌های اخیر کتاب "مجموعه داستان‌های سرگذشت من"، اثر دبورا آیزنبرگ توسط شیما الهی ترجمه شده و توسط انتشارات نیستان به چاپ رسیده است. 

دبورا آیزنبرگ می‌گوید: حدودا یک سال طول می‌کشد تا یک داستان را به‌طور کامل بنویسم. این مدت زمان به‌نظر چندان طولانی نمی‌آید به‌ویژه اگر این مسئله را درنظر داشته باشیم که کتاب‌های آیزنبرگ از طنز دلنشین، دقت بالا و پیچیدگی‌ها و ریزه‌کاری‌های زیادی بهره می‌برد. 

در 4مجموعه قبلی، داستان‌های آیزنبرگ اغلب با یک جوان بزرگی که به نیویورک می‌آمد و روحیات و شخصیتش دچار تغییر و تحول می‌شد، آغاز می‌شدند. اما در کتاب اردک من اردک توست، این رویه تغییر پیدا می‌کند. در این رمان نقاشی مسن، شهر نیویورک را با نسخه‌ای واقعی‌تر و تحول‌یافته از خود شهر نیویورک را ترک می‌کند.

مانند بسیاری از کارهای قبلی آیزنبرگ، در داستان‌ها، او به موضوعاتی نظیر نابرابری و فاجعه می‌پردازد. او با منطق غیرقابل پیش‌بینی‌ و توانایی خارق‌العاده‌اش در پیونددادن حالات عجیب و غریبی که در ذهن ایجاد می‌شود با احساسی که منجر به پدیدآمدن حس آگاهی و شعور روزانه در ما می‌شود، ما را مانند رشته‌های تار عنکبوت میان شخصیت‌های داستانش حرکت می‌دهد؛ شخصیت‌هایی نظیر زنی زجرکشیده که حالت و خطوط چهره‌اش مقصد و سرنوشت نهایی او را مشخص می‌کند. گروهی از بازیگران که بر اثر خواندن کتابی از گذشته‌شان دچار حالت شوک شده‌اند، مرد جوانی که به‌طور نامنتظره‌ای گرفتار عشق زن جوانی می‌شود که از فعالان حقوق بشر است. 

 

کتاب نویسنده زن نویسنده مشهور دبورا آیزنبرگ اردک من اردک توست
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین