کد خبر: 39377 A

پرفروش‌ترین نویسنده در داغ‌ترین فصل سال/ "دختر جوان و شب" رکورد زد

پرفروش‌ترین نویسنده در داغ‌ترین فصل سال/ "دختر جوان و شب" رکورد زد

گیوم موسو، نویسنده محبوب فرانسوی موفق شد رتبه نخست پرفروش‌‌های تابستان فرانسه را به خود اختصاص دهد.

ایران آرت: نویسنده پرآوازه فرانسوی با فروش بیش از 259 هزار نسخه از کتاب‌هایش از 1 ژوئیه تا 18 ماه اوت سال جاری، به عنوان پرفروش‌ترین نویسنده فرانسوی در تابستان 2019 معرفی شد و به این ترتیب موفق شد مهر تاییدی بر محبوبیت خود به عنوان نویسنده در میان فرانسوی‌ها بزند.

بنابر گزارش هفته‌نامه فرانسوی لیورابدو، گیوم موسو توانست با نسخه جیبی رمان "دختر جوان وشب" که در سال 2018 منتشر شده بود رتبه نخست را از میان 20 کتاب پرفروش در فرانسه به خود اختصاص دهد.

این رمان که شانزدهمین رمان او محسوب می‌شود تم جنایی دارد و درباره ماجرای قتل یک استاد فلسفه به دست یک نویسنده سرشناس به نام توماس است؛ رازی که در آستانه برملا شدن قرار می‌گیرد.

به گزارش ایبنا، آخرین رمان این نویسنده فرانسوی با عنوان "زندگی‌های خصوصی نویسندگان" که با فروش بیش از 511 هزار نسخه از زمان انتشار در ماه آوریل سال جاری در رتبه ‌17ام از میان 20 رمان پرفروش فرانسه قرار گرفته بود توانسته برای 20 هفته متوالی به صدر جدول پرفروش‌های سال صعود کند.

این رمان درباره عزلت‌شینی اختیاری یک نویسنده معروف با نام ناتان فاولس در اوج شهرت است که یک روزنامه‌نگار سوئیسی درصدد برمی‌آید تا راز زندگی خصوصی این نویسنده مرموز را کشف کند.

امسال برای هشتمین سال متوالی است که گیوم موسو جایگاه نخست را در میان پرفروش‌ترین نویسندگان فرانسوی به خود اختصاص می‌دهد.

علاوه بر این سه نویسنده دیگر فرانسوی که آثارشان اخیرا (در فصل ادبی فرانسه) منتشر شده موفق شدند به فهرست آثار پرفروش‌ فرانسه راه یابند.

سورج شاندلن با اثر "خوشحالی افسارگسیخته" که در انتشارات گراسه منتشر شده، در رتبه 13 این فهرست قرار گرفت. رمانی درباره یک زن مبتلا به سرطان سینه که با همکاری سه دوست دیگر بدشانس خود به یک مغازه طلافروشی دست‌برد می‌زنند.

ژان پل دوبوا نیز با رمان "همه مردها به یک شیوه در جهان زندگی نمی‌کنند" که در انتشارات الیویه منتشر شده، رتبه 17 را در میان آثار پرفروش فرانسه به خود اختصاص داد. این رمان روایت داستان یک انسان ملایم و آرام و صلح طلب است که دست آخر راهی زندان می‌شود.

لوران بینه نیز با رمان تاریخی "تمدن" که در انتشارات گراسه منتشر شده بود در رتبه 23 این فهرست جای گرفت. داستانی درباره اروپا در قرن 16 که مورد هجوم اینکاها قرار گرفت.

گیوم موسو، نویسنده 45 سال فرانسوی در سال 1974 در آنتیب، جنوب فرانسه متولد شد و نوشتن را از دوران کودکی آغاز کرد. اولین رمان این نویسنده فرانسوی با عنوان "اسکیدارمانیک" در سال 2001 منتشر شد و مورد توجه بسیاری قرار گرفت. پس از آن موسو به انتشار رمان‌هایش ادامه داد؛ آثاری در ابعاد جهانی که همگی به فهرست‌ پرفروش‌های فرانسه راه یافتند و شهرت فراوانی را برایش به ارمغان آوردند. آثار او به بیش از 40 زبان در دنیا ترجمه شده‌اند

 

نویسنده نویسنده مشهور گیوم موسو دختر جوان و شب
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین