کد خبر: 39493 A

آقای نویسنده: از اعدام نخست‌وزیر دفاع نکردم!/ عذرخواهی خالق "نیروی اهریمنی‌اش"

آقای نویسنده: از اعدام نخست‌وزیر دفاع نکردم!/ عذرخواهی خالق "نیروی اهریمنی‌اش"

فیلیپ پولمن نویسنده مشهور انگلیسی در پستی توئیتری به سیاست‌های بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس حمله کرد. بسیاری از مردم جملات توئیتری نویسنده را تفسیر به اعدام کردند.

ایران آرت: فیلیپ پولمن نویسنده مشهور انگلیسی بعد از انتشار مطلبی توهین آمیز خطاب به بوریس جانسون نخست وزیر جدید انگلیس از وی عذرخواهی کرد. وی در این پست جدید خود نوشت: من از اعدام نخست وزیر دفاع نکرده بودم.

به گزارش ایبنا به نقل از ایندیپندنت، نویسنده کتاب‌های مجموعه پرطرفدار "نیروی اهریمنی‌اش" در پست قبلی نوشته بود وقتی من کلماتی مثل طناب و لامپ را می‌شنوم ناخودآگاه کلمه بوریس جانسون به ذهنم خطور می‌کند. پولمن در اعتراض بسیاری از طرفداران دولت جانسون این پست را از صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی توئیتر حذف کرد.

وی در پست جدید خود ضمن عذرخواهی از طرفداران جانسون نوشته است که قصد نداشته به نخست وزیر انگلیس توهین کند. من این پست را تنها به خاطر ناراحت نشدن تعداد زیادی از شهروندان پاک کردم.

وی نوشت: من هیچ وقت با اعدام بوریس جانسون موافق نبودم. این ایده بسیار بدی است. اتفاقات اخیر موجب عصبانیت من شده بود و باعث شد این مطالب را بنویسم. با این وجود باید بگویم در زمانه کنونی تبر و تیشه هنوز قوانین کشور را تعیین می‌کنند.

فیلیپ پولمن پیش از این به حکم تعطیلی پارلمان از سوی نخست وزیر به شدت اعتراض کرده بود. وی در مطلبی جانسون را یک دیکتاتور  خطاب کرده بود و نوشته بود که مردم انگلیس باید از شر او خلاص شوند.

الکساندر بوریس جانسون پس از استعفای ترزا می از نخست‌وزیر انگلستان و در پی انتخابات داخلی حزب محافظه کار انگلیس و رقابت با جرمی هانت به پیروزی رسید و به عنوان نخست‌وزیر جدید انگلیس معرفی شد.

 

 

نویسنده فیلیپ پولمن نویسنده مشهور بوریس جانسون
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین