کد خبر: 39662 A

دنباله "سرگذشت ندیمه" لو رفت

دنباله "سرگذشت ندیمه" لو رفت

دنباله رمان "سرگذشت ندیمه" قرار است دهم سپتامبر به طور همزمان در آمریکا و انگلیس روانه بازار کتاب شود ولی شرکت آمازون از هم اکنون صدها نسخه از این رمان را برای مشتری‌های خود ارسال کرده است.

ایران آرت: به خاطر اشتباه فروشگاه کتاب آمازون در تاریخ ارسال نسخه‌های جدید دنباله رمان سرگذشت ندیمه نوشته مارگارت اتوود نویسنده مشهور کانادایی قصه اصلی کتاب لو رفت و بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی درباره قصه دنباله اظهار نظر کردند.

به گزارش ایبنا به نقل از گاردین، دنباله رمان سرگذشت ندیمه با عنوان اظهارات قرار است دهم سپتامبر به طور همزمان در آمریکا و انگلیس از سوی انتشارات پنگوئن روانه بازار کتاب شود ولی شرکت آمازون از هم اکنون صدها نسخه از این رمان را برای مشتری‌های خود ارسال کرده است.

سه شنبه هفته آینده قرار است مارگارت اتوود در یک برنامه ویدیویی حضور یابد تا به طور رسمی انتشار دنباله رمانش را اعلام کند. یک هفته قبل از انتشار رسمی آمازون نزدیک به 800 نسخه به مشتری‌های خود در کشور آمریکا ارسال کرده است.

هرچند در انگلیس هنوز کسی نسخه‌ جدیدی از این رمان دنباله دریافت نکرده است ولی کتابفروشان این کشور شکایتنامه علیه آمازون تنظیم کردند. آنها می‌گویند این اشتباه آمازون باعث شده مشتری‌ها سراغ کتاب را از ما بگیرند ولی هنوز یک هفته به انتشار رسمی کتاب مانده است.

مسئولان انتشارات پنگوئن در بیانیه‌ای گفتند ارسال این نسخه‌ها به مشتری‌های آمازون یک اشتباه بوده است. این انتشارات از طرفداران رمان اتوود برای انتظار 30 ساله برای انتشار دنباله رمان تشکر کرد. این درحالی است که شعبه انگلیس آمازون هیچ اظهار نظری درباره اشتباه همکار آمریکایی‌اش صادر نکرده است.

بسیاری از کتابفروشان انگلیسی در شبکه‌های اجتماعی به این اقدام آمازون آمریکا اعتراض کردند. ریچل کاس مالک کتابفروشی هاروارد در ایالت ماساچوست از اولین نفراتی بود که به اشتباه آمازون اعتراض کرد.

«سرگذشت ندیمه» تقلای یک زن برای نجات پیدا کردن از یک پادآرمان‌شهر در امریکای آینده را دنبال می‌کند، جایی که زن‌ها حقوق محدودی دارند، به عنوان ابزاری برای تولیدمثل از آنها استفاده می‌شود و اجازه نوشتن یا خواندن ندارند.

این رمان اولین بار در سال ۱۹۸۵ منتشر شد و به سرعت به عنوان یک رمان کلاسیک مدرن شناخته شد. بیش از هشت میلیون نسخه از آن در انگلیس فروخته شد و در سال‌های اخیر به خاطر ارتباط آن با موضوع جهانی آزار و اذیت جنسی، حقوق سقط جنین و ظهور سیاستمداران پوپولیست مانند دونالد ترامپ، خوانندگان تازه‌ای پیدا کرد. موفقیت اقتباس تلویزیونی این اثر در سال ۲۰۱۷ با بازی الیزابت ماس به عنوان نقش اصلی «آفرد» نیز به گسترش خوانندگان این کتاب کمک کرد.

مارگارت اتوود سرگذشت ندیمه
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین