کد خبر: 40774 A

10 کتاب مهم پاییز 2019/ از اثر جدید جوجو مویز تا "اتحادیه بزرگ" زادی اسمیت

10 کتاب مهم پاییز 2019/ از اثر جدید جوجو مویز تا "اتحادیه بزرگ" زادی اسمیت

فصل پاییز از راه رسیده است و بازار آثار جدید و جوایز معتبر داغ است. مجله گاردین ده کتاب مهم پاییز سال 2019 را معرفی کرده است.

ایران آرت: پنج‌شنبه هفته گذشته 426 عنوان کتاب چاپی از جمله داستان‌های جدید زادی اسمیت و فیلیپ پولمن وارد بازار کتاب شد. پنج‌شنبه‌ای که به "پنج‌شنبه بی‌نظیر" در دنیای کتاب معروف شد و ناشران مهم‌ترین آثارشان را وارد بازار کتاب کردند و امید دارند به فهرست پرفروش‌های مجلات و کتابفروشی‌ها راه یابند.

به گزارش ایبنا، البته این تعداد نسبت به زمان مشابه در سال گذشته، که حدود 544 عنوان وارد بازار کتاب شد، کاهش داشته است اما آثاری از التون جان، جان لوکاره، آدام کِی، و نادیا حسین منتشر شده‌اند و کتابفروشان امید زیادی به پرفروش‌شدن آثار امسال دارند تا کریسمس خوبی داشته باشند.

"بخشنده ستارگان" نوشته جوجو مویز

داستان پنج زن در "بخشنده ستارگان" روایت می‌شود که به اندازه لو کلارک، شخصیت معروف "من پیش از تو" دوست‌داشتنی هستند. ناشر نویسنده انگلیسی هم پیش از این گفته بود: "مویز برای نوشتن داستان "بخشنده ستارگان" به دنیا آمده است. داستانی که به ما الهام می‌بخشد، متحدمان می‌کند، و قدرت ادبیات را به رخ‌مان می‌کشد." خود مویز درباره رمان جدیدش گفت: "صادقانه بگویم که تاکنون نوشتن هیچ کتابی را تا این اندازه دوست نداشته‌ام. موضوع کتاب منبع الهام خود من است و امیدوارم که مخاطبانم هم از خواندنش به اندازه من لذت ببرند." آخرین داستان نویسنده انگلیسی تحت عنوان "هنوز من" اخیراً پرفروش‌ترین کتاب تک-جلدی سال 2019 تاکنون شد. آخرین رکورد فروش در یک هفته مربوط به کتاب "منشاء" اثر دن براون بود که در جولای 2018 فروش بالایی داشت.

"اتحادیه بزرگ" نوشته زادی اسمیت

اولین مجموعه داستان کوتاه نویسنده‌یِ "دندان‌های سفید" از مهاجرین سال 1959 در شمال غرب لندن شروع می‌شود و به ثروتمندان بالای شهر نیویورک می‌رسد که نگرانی مهم درباره موضوعات اخلاقی دارند.

"مشترک‌المنافع مخفی" نوشته فیلیپ پولمن

کتاب دوم مجموعه "غبار" نوشته فیلیپ پولمن 20 سال پس از کتاب اول رخ می‌دهد. لیرا دیگر کودک نیست و بزرگ شده است. لیرا و مالکوم با هم از آکسفورد به آسیا سفر می‌کنند و به دنبال شهری هستند که توسط شیاطین تسخیر شده است و تلاش می‌کنند راز غبار را حل کنند. پیش از این ناشر کتاب هم گفته بود: "این کتاب توصیف بی‌نظیری از انسان بودن و رشد کردن و معنا دادن به جهان پیرامون است که توسط یکی از برترین نویسندگان بریتانیایی نوشته شده است.

"دوباره بگو من چه کسی هستم؟" نوشته لِنی هنری

کتاب خاطرات کمدین معروف از کودکی و به عنوان فرزند خانواده‌ای 9 نفره و با والدین جامائیکایی شروع می‌شود و به حضورش بر روی صحنه و دعوتش به تلویزیون اشاره می‌کند.

"حقیقت قدرت" نوشته جس فیلیپز

نماینده مجلس و عضو حزب کارگر از تجربیات خود در بیان حرف‌های شجاعانه در مجلس و تلاش برای ایجاد تغییر می‌نویسد و در نهایت با قهرمان‌هایی که برای جنگیدن زیاد خطر کردند مصاحبه می‌کند.

"پشت لنز" نوشته دیوید سوشت

بازیگر شناخته‌شده نقش هرکول پوآرو درباره 50 سال زندگی حرفه‌ای خود در این کتاب توضیح می‌دهد و معتقد است با داشتن چهره‌ای ساده و قدی کوتاه خیلی خوش‌شانس بوده است که نقشی بر روی صحنه و تلویزیون بریتانیا ایفا کرده است.

"جورج و من" نوشته آندرو ریجلی

ریجلی در این کتاب درباره چگونگی آشنایی‌اش با جورج مایکلِ خواننده در نوجوانی- در سال 1975 - و چگونگی تشکیل گروه موسیقی‌شان که موزیک‌های معروفی در دهه 1980 میلادی تولید کردند می‌نویسد.

"بدن" نوشته بیل برایسون

در کتابی با عنوان "بدن: کتابی برای اشغالگران" نویسنده توضیح می‌دهد که بدن انسان چگونه کار می‌کند و چگونه خود را ترمیم می‌کند. در بخشی از کتاب آمده است: "کل زندگی خود را در یک جسم زندگی می‌کنیم اما بیشتر افراد عملاً نمی‌دانند بدن چگونه کار می‌کند و در داخل آن چه خبر است. تلاش این کتاب شناخت بهتر وجودِ خارق‌العاده انسان است."

"کریسمس و ساحره زمستان" نوشته تام فلچر

ویلیام تراندل، شخصیت داستانی آثار فلجر بازگشته است و این بار به سراغ ساحره زمستان می‌رود تا به بابانوئل اجازه دهد در روز اول کریسمس به دور دنیا سفر کند.

"بعدازظهرها با صبح نابینایان" نوشته بِرِت آندرسون

داستان زندگی بِرِت آندرسون، مدیر گروه موسیقی "سوئید" و چگونگی معتاد شدنش در "بعدازظهرها با صبح نابینایان" به خواننده ارائه می‌شود.

نویسنده زن جوجو مویز فیلیپ پولمن زادی اسمیت نویسنده مشهور
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین