کد خبر: 42366 A

نویسنده ایرانی برنده ادبیات مرزها شد/جایزه اشتراکی ایران و فرانسه

نویسنده ایرانی برنده ادبیات مرزها شد/جایزه اشتراکی ایران و فرانسه

شیرین شیبانی، نویسنده ایرانی‌تبار برای نگارش اولین رمان خود تحت عنوان "نفسم" جایزه فرانسوی ادبیات مرزها را مشترکا با یک نویسنده فرانسوی برنده شد.

ایران آرت، جایزه فرانسوی ادبیات مرزها از بین 9 اثری که وارد رقابت نهایی برای دریافت این جایزه شده بودند مشترکا به شیرین شیبانی، نویسنده ایرانی- سوئیسی برای نگارش رمان "نفسم" و فرانسوا گرن، نویسنده فرانسوی برای رمان "مادری" تعلق گرفت.

 "نفسم" که اولین رمان شیرین شیبانی است و انتشارات کوزوموش در سوئیس آن را منتشر کرده، داستان دختر جوانی با نام سپیده و خانواده‌اش است که حوادث آن در ایران قبل از انقلاب، امریکا و ژنو می‌گذرد. هیئت داوران این رمان را اثری حساس توصیف کردند که "برای همیشه با خواننده می‌ماند."

به گزارش ایبنا، شیرین شیبانی سال 1983 از پدری ایرانی و مادری سوئیسی در ژنو سوئیس متولد شد. او مدرک لیسانس خود را در رشته تاریخ اقتصادی و اجتماعی و فوق‌لیسانس را در رشته جمعیت‌شناسی از دانشگاه ژنو دریافت کرد. مدت کوتاهی را عنوان تحلیل‌گر آماری در اداره کل بهداشت در ژنو فعالیت کرد و اکنون در کالج کالیون در ژنو زبان فرانسه تدریس می‌کند. او به گفته خودش عاشق نوشتن داستان و مطالعه است.

فرانسوا گرن نیز نویسنده و روانشناس بالینی اهل لیون فرانسه است. او پیش ازین چندین رمان پلیسی، مجموعه داستان و نیز نمایشنامه برای رادیو فرانسه نوشته است. "مادری" یک رمان روانشناسانه گیرا درباره روابط مادری و دختری است و انتشارات آلبن میشل آن را منتشر کرده است.

جایزه ادبیات مرزها که امسال ببیست و‌ششمین دوره خود راپشت سر می‌گذارد به آثار داستانی که ناشران ناحیه اوورنی-رون-آلپ- سومین کلان‌شهر فرانسه و روماندی، بخش فرانسوی‌زبان سوئیس از نویسندگان فرانسوی‌زبان منتشر کرده باشند تعلق می‌گیرد.

 

شیرین شیبانی جایزه فرانسوی ادبیات مرزها
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین