کد خبر: 42526 A

چندصدهزار یورو برای دست‌نوشته نویسنده مشهور

چندصدهزار یورو برای دست‌نوشته نویسنده مشهور

یک موزه‌ بریتانیایی پس از سال‌ها تلاش توانست دست‌نوشته‌ای مینیاتوری را که شارلوت برونته در زمان نوجوانی‌اش نوشته بود از یک حراجی واقع در فرانسه خریداری کند.

ایران آرت: موزه "Bronte Parsonage" مدت‌ها به دنبال این کتاب کوچک نادر بود تا این‌که بالاخره توانست پیش از آن‌که این اثر توسط یک مجموعه‌دار خصوصی خریداری و برای همیشه ناپدید شود آن را به قیمت ۷۸۰ هزار یورو خریداری کند. این اثر یک نسخه دست‌نویس منتشرنشده است که توسط "شارلوت برونته"‌ در ۱۴ سالگی نوشته شده است. ملبغی که توسط موزه برای خریداری این دست‌نوشته به خانه حراجی پرداخت شد پس از درخواست "جودی دنچ"، بازیگر بریتانیایی از مردم برای ارائه ‌کمک‌های مالی به این موزه جمع‌آوری شد.

به گزارش ایسنا، این موزه پیش‌تر نیز در سال ۲۰۱۱ برای خریداری این اثر اقدام کرده بود، اما به دلیل مشکلات مالی از مزایده جا ماند و این نسخه دست‌نویس را به یک مجموعه‌دار خصوصی باخت.

این نسخه دست‌نویس که بیش از چهارهزار کلمه را در برمی‌گیرد داستان شخصیت‌هایی را از شهر  و دنیایی خیالی که توسط "برونته" جوان خلق شده بود، روایت می‌کند. صفحه‌های تاخورده این نسخه دست‌نویس به یک جلد ضخیم قهوه‌ای‌رنگ متصل شده‌ و شکل یک کتاب را به آن داده‌اند.

این اثر یکی از شش مجموعه داستانی است که به صورت ماهانه توسط "برونته" در دوران نوجوانی‌اش منتشر می‌شد.

"شارلوت برونته" در سال ۱۸۱۶ میلادی در "همپشایر" انگلیس متولد شد. او و دو خواهرش به نام‌های "امیلی" و "آن" نویسندگان سرشناس انگلیسی بودند که به‌خاطر عمر کوتاه‌شان نیز مشهورند.

معروف‌ترین کتاب‌ شارلوت برونته "جین ایر" از شاخص‌ترین رمان‌های کلاسیک انگلیسی‌زبان است. "شارلوت" با وجود عمر کوتاهش، بر شیوه‌ نویسندگی شخصیت‌های ادبی بزرگی مانند "جورج الیوت"، "توماس هاردی"، "آن برونته"، "امیلی برونته" و "استفن میر" تأثیر بسزایی داشت. خالق "جین ایر" در ۳۱ مارس ۱۸۵۵ میلادی در سن ۳۸سالگی درگذشت.

 

نویسنده زن شارلوت برونته برونته نویسنده مشهور
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین