کد خبر: 43566 A

کتاب‌های خواندنی کریسمس به روایت بیل گیتس

کتاب‌های خواندنی کریسمس به روایت بیل گیتس

بیل گیتس موسس مایکروسافت، مثل همیشه لیست‌ کتاب‌های پایان سال خود را معرفی کرد.

ایران آرت، او در وب‌سایت‌اش نوشته است: من فکر می‌کنم همه این کتاب‌ها انتخاب‌های بسیار خوبی هستند، چراکه به شما کمک خواهند کرد تا سال 2020 را با خاطره خوشی شروع کنید. اجازه دهید در ادامه نگاهی به این کتاب‌ها بیندازیم.

یک ازدواج آمریکایی، نوشته Tayari Jones

داستان این کتاب پرفروش نیویورک تایمز، درباره یک زوج تازه‌ ازدواج‌ کرده سیاه‌پوستی به نام‌های Roy و Celestial است که زندگی‌شان بعد از دستگیری و زندانی شدن Roy متلاشی می‌شود.

گیتس در این‌باره نوشته: رمان Tayari Jones درباره این موضوع است که چگونه زندانی شدن یک فرد می‌تواند همه زندگی او را تحت تاثیر قرار دهد. این رمان همچنین نشان می‌دهد که قوانین سیستم قضایی ما تاچه‌اندازه در مورد افراد سیاه‌پوستی مانند Roy سخت‌گیرانه است.

او گفته که: رمان ازدواج آمریکایی، بسیار خوب نوشته شده و خیلی سریع شما را جذب خود خواهد کرد.

این حقایق، نوشته Jill Lepore

Jill Lepore، تاریخدان دانشگاه هاروارد، در کتاب این حقایق، چندین قرن تاریخ آمریکا را در ۸۰۰ صفحه آورده است. گیتس می‌گوید: یک کتاب تاریخ یک جلدی، دربردارنده همه اتفاقات و وقایع یک کشور نخواهد بود، بلکه نویسنده فقط نگاهی گذرا به رخدادهای اصلی تاریخ آمریکا انداخته است.

به‌گفته گیتس، از نظر او کتاب این حقایق، صادقانه‌ترین کتابی است که درباره تاریخ آمریکا نوشته شده است.

رشد، نوشته Vaclav Smil

این کتاب که توسط یکی از نویسندگان موردعلاقه گیتس یعنی Vaclav Smil نوشته شده است، به‌گفته او: ترکیب هوشمندانه‌ای از هرچیزی است که ما می‌توانیم از الگوهای رشد موجود در جهان طبیعت و انسان‌ها یاد بگیریم. لذا این کتاب برای همه نوشته نشده است؛ چراکه بخش‌های طولانی آن مثل دستورالعمل‌های مهندسی هستند.

گیتس درباره کتاب گفته است: من شیفته همه معجزاتی هستم که تمدن مدرن بر پایه آن‌ها ساخته شده‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به شبکه‌های برق، سیستم‌های آب و فاضلاب، حمل‌ونقل هوایی و محاسبات کامپیوتری اشاره کرد. این کتاب دید وسیعی است درباره اینکه چگونه افراد هوشمند زیادی، برای پدید آوردن این چیزها تلاش کرده‌اند، شکست خورده‌اند و در نهایت موفق شده‌اند.

آماده، نوشته Diane Tavenner

Diane Tavenner، نویسنده این کتاب، موسس مدارس Summit Public در آمریکا است که به‌خاطر عملکرد خوب‌شان بسیار شناخته‌شده‌ هستند. Diane در کتاب خود، فلسفه یادگیری مدارس Summit را با مخاطبان به‌اشتراک گذاشته و توضیح داده است که والدین چگونه می‌توانند بچه‌ها را برای مدرسه و زندگی آماده کنند.

گیتس می‌گوید: بیشتر بخش‌های کتاب عمیقا شخصی هستند. Diane داستان‌هایی از بچه‌گی خودش در یک خانواده مشکل‌دار را تعریف کرده است. او تجربه‌های دوران جوانی و همچنین زمانی که یک معلم آیده‌آل‌گرا و یک مدیر بوده است را با ما به‌اشتراک گذاشته و همه این‌ موارد می‌توانند برای والدین بسیار راه‌گشا باشند.

چرا می‌خوابیم؟ نوشته Matthew Walker

گیتس در نخستین روزهای مایکروسافت عادت داشت که شب‌ها بیدار بماند. او در این‌باره می‌گوید: یکی دوبار حتی مجبور شده بودم دو شب پشت‌سرهم بیدار بمانم. زمانی که به‌زور کافئین خودم را بیدار نگه می‌داشتم، می‌دانستم که مغزم مثل همیشه کار نمی‌کند، اما من به‌شدت به کارم علاقه داشتم و فکر می‌کردم که زیاد خوابیدن نوعی تنبلی است. اما بعد از خواندن این کتاب فهمیدم که تمام شب‌بیداری‌های من، چه کار اشتباهی بوده است.

در این کتاب نویسنده توضیح می‌دهد که چطور غفلت از خواب می‌تواند خلاقیت شما را از بین ببرد و توانایی حل مساله، تصمیم‌گیری، یادگیری، حافظه و سلامتی شما را تحت تاثیر قرار دهد و شما را دچار بیماری های قلبی، مغزی و روانی کند.

 

بیل گیتس
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین