کد خبر: 43594 A

فهرست پرفروش‌ترین رمان‌ها در تصرف "محافظان"/ جان گریشام دست پر بازگشت

فهرست پرفروش‌ترین رمان‌ها در تصرف "محافظان"/ جان گریشام دست پر بازگشت

رمان "محافظان" نوشته جان گریشام در فهرست جدید هفتگی پرفروش‌های داستانی نیویورک‌تایمز در رتبه نخست قرار گرفته است.

ایران آرت: رمان‌ "محافظان" نوشته "جان گریشام"‌ که هشت هفته پیش موفق شده بود به فهرست پرفروش‌های داستانی راه‌ یابد این هفته با یک پله صعود صدرنشین فهرست شد.

"گریشام" نویسنده آمریکایی که به عنوان یکی از پردرآمدترین نویسنده‌های جهان محسوب می‌شود در رمان جدید خود داستان درگیر شدن وکیلی به نام‌ "کالن پست" با چندین قاتل بی‌رحم را روایت می‌کند.  آثار این نویسنده بارها مورد اقتباس سینمایی قرار گرفته‌ و تاکنون چندین رمان از او به زبان فارسی ترجمه و چاپ شده است که از میان آن‌ها می‌توان به "وکیل خیابانی"،‌ "اعتراف" و "از جایگاه"‌ اشاره کرد.

به گزارش ایسنا، رمان "جایی که خرچنگ‌ها آواز می‌خوانند" که‌ باقدرت برای شصت و ششمین هفته متوالی در این فهرست قرار دارد این‌بار در رتبه دوم به چشم می‌خورد. این رمان در اغلب هفته‌ها و ماه‌های گذشته در جایگاه اول قرار گرفته بود. "دلیا اوئنز" ۷۰ساله پیش از انتشار رمان "جایی که خرچنگ‌ها آواز می‌خوانند" چندین شرح‌ حال از جمله "فریاد کالاهاری"‌، "چشم فیل"‌ و "راز ساوانا"‌ را  در رابطه با سال‌هایی که به همراه همسرش به مطالعه حیوانات در آفریقا پرداخته، روانه بازار کرده بود.

 "کریس کراس" عنوان اثر جدید "جیمز پترسون" دیگر نویسنده مشهور و پرکار آمریکایی است که این هفته با یک پله صعود در رتبه سوم قرار گرفته است. "پترسون" در این رمان داستان کارآگاهی را روایت می‌کند که این‌بار با مجموعه‌ای از قتل‌ها و جنایت‌های برنامه‌ریزی‌شده مواجه می‌شود. این مجموعه جنایت‌ها این سوال را در ذهن کارآگاه داستان ایجاد می‌کنند که آیا فردی که توسط او دستگیر شده و اخیرا به عنوان مجرم اعدام شده است، بی‌گناه بوده یا خیر.

"جیمز پترسون" در سال جاری با رمان‌های "نوزدهمین کریسمس"، "حل‌نشده"‌ و "هجدهمین آدم‌ربایی" به این فهرست راه‌ یافته بود.

رمان "موسسه" نوشته "‌استفن کینگ"‌ که برای سیزدهمین هفته متوالی در فهرست پرفروش‌های داستانی قرار دارد، در هفته‌های اخیر در بین پنج اثر پرفروش این فهرست به چشم نمی‌خورد اما این هفته در رتبه چهارم دیده می‌شود. "موسسه" که از سوی سردبیران نشریه نیویورک‌تایمز به عنوان یکی از آثار منتشرشده قابل توجه سال ۲۰۱۹ معرفی شده است،‌ داستان کودکانی با مهارت‌های ویژه را روایت می‌کند که پس از ربوده شدن به یک موسسه مخوف منتقل می‌شوند.

اثر جدید "‌دیوید بالداچی" که با عنوان "‌یک دقیقه تا نیمه‌شب" به چاپ رسیده است نیز این هفته در جایگاه پنجم قرار دارد. در رمان "یک دقیقه مانده به نیمه‌شب" داستان "اتلی پاین"‌ را می‌خوانید که پس از بازگشت به شهر زادگاهش برای تحقیق درباره ربوده‌شدن ۳۰ سال پیش خواهرش،‌ به شواهدی از وجود یک قاتل سریالی برمی‌خورد.

نکته قابل توجه این فهرست حضور نداشتن رمان "ظهور جادو" نوشته "نورا رابرتز" در بین پنج اثر برتر این فهرست است. این رمان هفته گذشته در صدر فهرست قرار گرفته بود.

 

رمان نیویورک تایمز جان گریشام جایزه ادبی رمان نویس نویسنده مشهور
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین