کد خبر: 43912 A

رمان جدید مارگارت آتوود به ایران رسید

رمان جدید مارگارت آتوود به ایران رسید

"وصیت‌ها" تازه‌ترین اثر مارگارت اتوود، برنده جایزه «من بوکر» ۲۰۱۹ در انتشارات جمهوری به چاپ رسید.

ایران آرت: کتاب "وصیت­ ها"، آخرین اثر مارگارت اتوود و ادامه­ کتاب "سرگذشت ندیمه"، سرانجام ترجمه و در نشر جمهوری به چاپ رسید.

این کتاب بعد از ۳۴ سال نوشته و به چاپ رسید. بخشی از داستان به سرگذشت پنهان عمه لیدیا مربی اخلاق ندیمه­ ها می­ پردازد. او به روایت حوادث زمان شروع حکومت گیلیاد می ­پردازد و سرگذشت خود را برای خوانندگان ناشناس تعریف می­ کند. او که روزی از قاضی­ان معروف و حقوقدان حامی زنان بوده است، چگونه به عمه لیدیا خدمتگزار وفادار حکومت گیلیاد تبدیل شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، دو روایتگر دیگر داستان دو دختر به نام اگنس و دیزی هستند. اگنس دختری پرهیزکار که از کودکی در گیلیاد  و دیزی دختری با شور و هیجان نوجوانانه که در کانادا بزرگ شده است و برخلاف اگنس روحیه ­ای خلافکارانه دارد.

مارگارت اتوود، نویسنده، شاعر، داستان­ نویس و منتقدِادبی کانادایی است. تاکنون بیش از پنجاه کتاب داستان، شعر، مقالات انتقادی و رمان­های مصور از این فعال سیاسی هشتاد ساله در بیش از چهل­ و پنج کشور دنیا چاپ شده است.

اتوود سال ۲۰۰۰ با رمان "آدمکش کور" موفق به کسب جایزه­ ادبی "من­ بوکر" شد. او در سال ۱۹۸۵ نیز جایزه ادبی آرتورسی­کلارک را برای کتاب "سرگذشت ندیمه" کسب کرد. او  کتاب "وصیت­ ها" را که ادامه ­ای بر داستان سرگذشت ندیمه است، در سال ۲۰۱۹ منتشر و مجدداً موفق به کسب جایزه­ من­ بوکر، معتبرترین جایزه­ ادبی جهان شد.

او همچنین جوایز دیگری مانند جوایز گیلر، ایمپک دوبلین را هم در کارنامه ادبی خود دارد. از جمله کتاب­ های او سرگذشت ندیمه، آدمکش کور، عروس فریبکار، گریس دیگر و چشم گربه است که پیش از این در ایران به چاپ رسیده است. 

برشی از کتاب:

اگر بدانید ذهن چقدر سریع در غیاب دیگران خسته می­ شود، تعجب خواهید کرد. یک آدم تنها انسان کاملی نیست. ما در ارتباط با دیگران موجود هستیم. من یک نفر بودم: من خطر هیچ­کس نبودن را به جان خریدم.

وقتی شما در تاریکی و تنهایی خفه شده اید، زمان متفاوت می­ گذرد. طولانی­ تر است، نه می­دانی کِی خوابی و نه کِی بیدار.

 

کتاب نویسنده مارگارت اتوود سرگذشت ندیمه نویسنده مشهور
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین