کد خبر: 43915 A

آثاری که جای کتاب‌های کاغذی را می‌گیرند

آثاری که جای کتاب‌های کاغذی را می‌گیرند

کارشناسان یک موسسه تحقیقاتی بازار کتاب بریتانیا اعتقاد دارد در آینده نزدیک بازار کتاب‌های صوتی نسبت به بقیه انواع کتاب رونق بیشتری خواهد گرفت.

ایران آرت: هفته گذشته گزارشی در روزنامه‌های انگلیسی مثل ایندیپندنت و لندن تایمز به نقل از یک موسسه تحقیقاتی بازار کتاب در این کشور منتشر شد که به نظر می‌رسد بر اساس داده‌ها و تخمین‌های این موسسه درباره آینده بازار کتاب انگلیس است. موسسه دیلویت (Deloitte) شهر لندن سال‌ها در حوزه داده‌ها و آمارهای مربوط به بازار کتاب تحقیق و فعالیت می‌کند و اعتقاد دارد در آینده نزدیک بازار کتاب‌های صوتی نسبت به بقیه انواع کتاب رونق بیشتری خواهد گرفت.

به گزارش ایبنا، بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط این شرکت تحقیقاتی شهر لندن در سال 2020 بازار کتاب‌های صوتی از انواع کتاب‌های الکترونیک و چاپی پیشی خواهد گرفت و در اصل بیشتر درآمد ناشران از طریق تولید اینگونه کتاب‌ها خواهد بود. البته داده‌ها نیز به نوعی گویای این واقعیت است که بیشتر طرفداران کتاب به سوی انواع صوتی گرایش دارند.

بر اساس گزارش این شرکت در سال 2020 درآمد ناشران بریتانیایی از طریق فروش کتاب‌های صوتی می‌تواند به 115 میلیون پوند برسد که رقم دور از دسترسی نیست. در سال 2018 حدود 30درصد فروش ناشران بریتانیایی از طریق فروش کتاب‌های صوتی بوده است.

 فروش کتاب‌های الکترونیک و صوتی تا سال 2017 تقریباً به نفع کتاب‌های الکترونیک بود که در ماه‌های نیمه دوم این سال کتاب‌های صوتی توانست گوی رقابت را به نفع خود سنگین‌تر کند. محققان شرکت انگلیسی اعتقاد دارند این روند افزایش فروش کتاب‌های صوتی همچنان ادامه خواهد داشت و تا سال 2020 به اوج خود خواهد رسید.

آخرین گزارش سالیانه اتحادیه ناشران بریتانیا نیز حاکی از افزایش فروش کتاب‌های صوتی در سال گذشته بود که به رقم 69میلیون پوند رسید. هرچند فروش کتاب‌های الکترونیک در سال گذشته بیشتر از کتاب‌های صوتی بود ولی کارشناسان شرکت دیلویت انتظار دارند این روند در سال آینده معکوس شود.

این شرکت ادعا می‌کند در بازار آمریکا روند معکوس شدن و در اصل افزایش فروش کتاب‌های صوتی نسبت به دیگر انواع کتاب در سال 2023 محقق خواهد شد. به عبارتی طبق تحقیقات ثابت شده است کتابخوانان بریتانیایی بیشتر از آمریکایی‌ها به کتاب‌های صوتی گرایش دارند.

 

کتاب کتاب صوتی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین