کد خبر: 44294 A

رونمایی از نامه‌های شاعر سرشناس و ماجرای رابطه‌اش با امیلی هال

رونمایی از نامه‌های شاعر سرشناس و ماجرای رابطه‌اش با امیلی هال

بسیاری "هال" را نه تنها دوست نزدیک الیوت، بلکه الهام بخش اشعار وی می‌دانند.

ایران آرت: از حدود یک‌هزار نامه نوشته شده از سوی "تی. اس. الیوت" شاعر آمریکایی که بیش از ۶۰ سال در انبار یک کتابخانه خاک می‌خورد، ‌رونمایی می‌شود.

الیوت این نامه ها را برای "امیلی هال" دوست نزدیک خود می نوشت و کارشناسان امیدوارند  با بررسی نامه ها، ‌ به ابعاد رابطه این دو پی برند.

بسیاری "هال" را نه تنها دوست نزدیک الیوت، بلکه الهام بخش اشعار وی می‌دانند.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی در این خصوص نوشت: انتشار این نامه ها، ‌ به دانشجویان، محققان و اساتید دانشگاه امکان می دهد نامه ها را در کتابخانه دانشگاه پرینستون بخوانند.

الیوت و هال که دوستی مادام العمر داشتند، ‌ این نامه ها را طی حدود ۲۵ سال که از سال ۱۹۳۰ شروع شد، ‌ بین خود رد و بدل می کردند. این دو همدیگر را در سال ۱۹۱۲ در شهر کمبریج ایالت ماساچوست ملاقات کردند، ‌ اما آتش دوستی شان تا سال ۱۹۲۷ برافروخته نشده بود. الیوت در آن زمان ساکن انگلیس بود و هال در دانشگاه های آمریکا تدریس می کرد.

هال در سال ۱۹۵۶ نامه ها را اهدا کرد، ‌ به شرط آنکه تا ۵۰ سال پس از مرگ وی یا الیوت، باز نشود. الیوت در سال ۱۹۶۵ درگذشت و هال چهار سال پس از آن از دنیا رفت.

به گفته کارشناسان، الیوت سفارش کرده بود که نامه های هال به وی سوزانده شود.

الیوت در سال ۱۸۸۸ در ایالت میزوری آمریکا به دنیا آمد و خیلی زود به شعرسرایی روی آورد.

وی علاوه بر سرودن شعر، در زمینه نمایشنامه نویسی مهارت داشت و منتقد ادبی و ویراستار بود. سبک بیان، ‌ سرایش و قافیه پردازی وی، جان دو باره ای به شعر انگلیسی بخشید.

 

شعر شاعر تی اس الیوت
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین