کد خبر: 44750 A

"بهشت قابل حمل" برنده تی. اس. الیوت شد/اهدای جایزه 25 هزار دلاری به رابینسون

"بهشت قابل حمل" برنده تی. اس. الیوت شد/اهدای  جایزه 25 هزار دلاری  به رابینسون

راجر رابینسون، نویسنده اهل ترینیداد و توباگو با مجموعه شعر "بهشت قابل‌حمل" برنده جایزه 25 هزار پوندی تی. اس الیوت شد.

ایران آرت، راجر رابینسون، نویسنده‌یِ برنده پیشین جایزه تی. اس. الیوت  مانند شارون اولدز را در رقابت امسال پشت سر گذاشت و موفق به دریافت جایزه 25 هزار پوندی شد.

این اولین بار است که "بهشت قابل‌حمل" در میان نامزدهای یک جایزه قرار می‌گیرد. جایزه تی. اس. الیوت تنها جایزه دنیا است که توسط شاعران شکل گرفته است و جایزه 25 هزار پوندی آن به زعم سِر آندرو موشن، ملک‌الشعرای سابق انگلیس هر شاعری را خوشحال می‌کند.

رابینسون، که بین ترینیداد و لندن در رفت‌وآمد است، معلم شاعران موفق زیادی از جمله اینوآ اِلماس و جانی پیتز است. "بهشت قابل‌حمل" در انتشارات کوچک و مستقل به نان "پیپال تری" منتشر شد. رابینسون علاوه بر این مجموعه شعر فقط دو جزوه نوشته است.

به گزارش ایبنا، جان برنساید، شاعر و رئیس هیئت داوران از "بهشت قابل‌حمل" برای "پیدا کردن زندگی شیرین در بین همه تلخی‌های زندگی" تمجید کرد.

 رابینسون برای دریافت این جایزه موفق شد 9 رقیب خود را کنار بزند. شارون اولدز، برنده پیشین جایزه تی. اس. الیوت، فیونا بنسون، برنده جایزه فوروارد، و شاعران جوانی جون جی برنادر و ایلیا کامینسکی از رقبای حاضر در فهرست نهایی امسال بودند.

جایزه شعر "تی. اس. الیوت"، گران‌ترین جایزه شعر دنیا به حساب می‌آید و نخستین بار برای بزرگداشت یاد و خاطره تی. اس. الیوت، شاعر، مقاله‌نویس، و تئوریسین مطرح انگلیسی شکل گرفت. سال گذشته هانا سولیوان گران‌ترین جایزه شعر دنیا را با خود به خانه بُرد. از دیگر برندگان این جایزه می‌توان به تد هیوز، دان پترسون، شارون اولدز، و کارول آن دافی اشاره کرد.

تی‌. اس. الیوت، شاعر مطرح قرن بیستم به خاطر کتاب شعر "سرزمین هرز" در جهان شناخته شده است. از این اثر به فارسی ترجمه‌های متعددی عرضه شده است. نخستین ترجمه این اثر به قلم بهمن شعله‌ور سال‌های پیش از انقلاب منتشر شد. در تحلیل  این اثر الیوت، کتاب‌های متعددی به فارسی ترجمه و منتشر شده است.

تی اس الیوت راجر رابینسون بهشت قابل حمل
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین