کد خبر: 44817 A

موزه نویسنده "آتش بدون دود" افتتاح شد/ نمایش عاشقانه‌های نادر ابراهیمی

موزه نویسنده "آتش بدون دود" افتتاح شد/ نمایش عاشقانه‌های نادر ابراهیمی

مراسم افتتاح کتابخانه و موزه زنده‌یاد نادر ابراهیمی در خانه شعر و ادبیات منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد برگزار می‌شود.

ایران آرت، کتابخانه و موزه زنده یاد نادر ابراهیمی نویسنده، پژوهشگر و فیلمساز برجسته کشور با حضور رئیس سازمان سینمایی، رئیس کانون پرورش فکری کودک و نوجوان، مدیرعامل بنیاد ادبیات داستانی، کارگردانان، نویسندگان، شاعران و اعضای شورای اسلامی شهر تهران جمعه ۲۷ دی ساعت ۱۷:۳۰ برگزار می‌شود.

 

خانه شعر و ادبیات از مراکز منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد در راستای معرفی مفاخر ادبی کشور، کتابخانه و موزه زنده یاد نادر ابراهیمی، داستان نویس، مترجم و پژوهشگر را افتتاح می‌کند.

این کتابخانه شامل ۵ هزار جلد از کتاب‌های کتابخانه شخصی نادر ابراهیمی است که توسط همسر و خانواده تحویل خانه شعر و ادبیات شده و تمامی لوازم شخصی شامل دست‌نوشته‌ها، لوازم کوهنوردی و جوایزهای متعدد کسب شده استاد در موزه خانه شعر و ادبیات در معرض دید علاقمندان قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرآنلاین، نادر ابراهیمی، نویسنده، داستان‌نویس، مترجم، فیلمساز و پژوهشگری است که آثار بزرگی همچون "بار دیگر شهری که دوست می‌داشتم"، "آتش بدون دود"، "ابن مشغله"، "چهل نامه به همسرم" و… را از خود به یادگار گذاشته است. او همچنین در زمینه ادبیات کودک فعالیت‌هایی برجسته داشته که از جمله آثار وی می‌توان به "دور از خانه"، "کلاغ‌ها"، "سنجاب‌ها"، "قصه گل‌های قالی" و… اشاره کرد. "آخرین عادل غرب" و "صدای صحرا" فیلمنامه‌های به جا مانده از این نویسنده بزرگ است.

خانه شعر و ادبیات از مراکز تحت پوشش منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد است که پاتوق اساتید، نویسندگان، شاعران، ترانه‌سرایان و فعالان حوزه ادبی کشور بوده و برگزاری کلاس‌های آموزشی، برپایی شب شعر، بزرگداشت ادبی کشور، نکوداشت مفاخر برجسته را مأموریت خود قرار داده است.

گفتنی است پیش از این افتتاحیه کتابخانه نادر ابراهیمی مقرر بود جمعه گذشته برگزار شود که به احترام شهادت سردار قاسم سلیمانی و همرزمانش لغو و به جمعه ۲۷ دی ساعت ۱۷:۳۰ موکول شد.

 

نادر ابراهیمی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین