کد خبر: 45178 A

اهدای کتاب رایگان به مسافران هواپیما

اهدای کتاب رایگان به مسافران هواپیما

مسافران خطوط هوایی شهر شارجه در امارات متحده عربی کتاب‌های رایگان دریافت کردند.

ایران آرت: مسافران خطوط هوایی فرودگاه بین‌المللی شارجه در روز بزرگداشت "دانش و خواندن" به همراه خرید قهوه یک کتاب رایگان  دریافت کردند.

این کتاب‌های رایگان بخشی از رویداد "سفر با یک کتاب" است که در ضمن برنامه‌های  "دانش بدون مرز" شهر شیخ‌نشین شارجه برای مسافران و کارمندان فرودگاه تدارک دیده شده است.

به گزارش ایبنا، دانش بدون مرز یکی از پروژه‌هایی است که طی سال‌های اخیر در امارات متحده عربی راه‌اندازی شده است. این پروژه تاکنون برای بیش از 50 هزار خانواده اماراتی، کتابخانه‌های خانگی رایگان احداث کرده است.

تمام درآمد حاصل از فروش قهوه در این فرودگاه نیز به بنیاد بزرگ قلب (TBHF) این شهر اهدا می‌شود.

این کتاب‌ها در ژانرها و موضوعات مختلف به زبان‌های انگلیسی و عربی در اختیار مسافران از ملیت‌های مختلف قرار می‌گیرد و علاوه بر آن کتابخانه‌های سیار نیز در فرودگاه به دیدار و استقبال مسافران رفته و آنها را ترغیب می‌کند تا وقت خود را در فرودگاه به خواندن کتاب بگذرانند.

این اقدام اخیر شهر شارجه در واقع ادامه سلسله برنامه‌ها و فعالیت‌های متنوعی بوده که در مدرسه‌ها، بیمارستان‌ها و سایر مکان‌های عمومی برای تشویق و ترویج فرهنگ مطالعه بین مردم در همه گروه‌های سنی ایجاد شده تا از این طریق سهولت دسترسی به کتاب از طریق استقرار و به‌سازی کتابخانه‌ها در اماکن عمومی همانند خانه‌های مردم تامین شود.

مریم الحمدی، مدیر اجرایی این پزوژه اظهار کرد "ما قصد داریم تا از طریق یک برنامه جامع که در راستای ایجاد عادت و فرهنگ مطالعه در جامعه به ویژه مکان‌های عمومی فعالیت می‌کند هدف اصلی‌مان را که پرورش نسلی از کتاب‌خوانان پرشور و علاقه‌مند است محقق سازیم و بر این باور هستیم که فرهنگ مطالعه پایه و اساس محکمی برای یادگیری مادام‌العمر محسوب می‌شود و پرورش ذهن برای فرآیند ملت‌سازی اصلی مهم و حیاتی و از این جهت ضروری است دارایی‌های ذهنی، فرهنگی و فکری مردم کشورمان را تقویت کنیم."

 

ادبیات کتابخانه فرهنگ
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین