کد خبر: 45505 A

۶۰۰ هزار پوند برای دست‌نوشته نویسنده مشهور/ عکس

۶۰۰ هزار پوند برای دست‌نوشته نویسنده مشهور/ عکس

یک کتاب مینیاتوری نادر از شارلوت برونته پس از آن‌که توسط یک موزه بریتانیایی خریدار شد،‌ برای نخستین‌بار به نمایش عمومی گذاشته می‌شود.

ایران آرت: موزه Bronte Parsonage پس از مدت‌ها تلاش چندی پیش موفق شد دست‌نوشته‌ای مینیاتوری را که "شارلوت برونته" در دوران نوجوانی‌اش نوشته بود، از یک حراجی فرانسوی با پرداخت ۶۰۰ هزار پوند خریداری کند. حالا این کتاب کوچک از امروز (شنبه، ۱۲ بهمن) و برای نخستین‌بار در دهکده "هاورث" برای عموم مردم به نمایش گذاشته می‌شود.

به گزارش ایسنا، کتاب کوچک شارلوت برونته که تنها ۲۰ صفحه دارد، سه داستان کوتاه را در خود جای داده است و داستان شخصیت‌هایی را از شهر  و دنیایی خیالی که توسط این نویسنده جوان خلق شده، روایت می‌کند. صفحه‌های تاخورده این نسخه دست‌نویس به یک جلد ضخیم قهوه‌ای‌رنگ متصل شده‌ و شکل یک کتاب را به آن داده‌اند.

61555953

"شارلوت برونته" سال ۱۸۱۶ میلادی در "همپشایر" انگلیس متولد شد. او و دو خواهرش به نام‌های "امیلی" و "آن" نویسندگان سرشناس انگلیسی بودند که به‌خاطر عمر کوتاه‌شان نیز مشهورند.

معروف‌ترین کتاب‌ شارلوت برونته "جین ایر" از شاخص‌ترین رمان‌های کلاسیک انگلیسی‌زبان است. "شارلوت" با وجود عمر کوتاهش، بر شیوه‌ نویسندگی شخصیت‌های ادبی بزرگی مانند "جورج الیوت"، "توماس هاردی"، "آن برونته"، "امیلی برونته" و "استفن میر" تأثیر بسزایی داشت. خالق "جین ایر" در ۳۱ مارس ۱۸۵۵ میلادی در سن ۳۸سالگی درگذشت.

 

نویسنده زن شارلوت برونته نویسنده مشهور
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین