کد خبر: 45631 A

انتشار اسناد تازه درباره نویسنده "صد سال تنهایی"

انتشار اسناد تازه درباره نویسنده "صد سال تنهایی"

مارکز در سال ۱۹۷۲ جایزه بین‌المللی ادبیات نوئستات و در سال ۱۹۸۲ جایزه نوبل ادبیات را از آن خود کرد.

ایران آرت: مجموعه‌ای از اسناد آرشیو شده گابریل گارسیا مارکز نویسنده مشهور کلمبیایی برای اولین بار در جریان برگزاری نمایشگاهی در مرکز هری رنسام دانشگاه تگزاس آمریکا به نمایش گذاشته شد.

نمایشگاه آثار این نویسنده مطرح آمریکای لاتین پس از نمایش در دانشگاه تگزاس قرار است در مرحله بعد در فصل پاییز سال جاری میلادی در موزه هنرهای مدرن مکزیکوسیتی برگزار می‌شود.

این نمایشگاه به بررسی این مساله می‌پردازد که چطور مارکز که در سال ۱۹۸۲ برنده جایزه نوبل ادبیات شد، خیلی زود پس از انتشار رمان صد سال تنهایی به موفقیتی جهانی دست یافت. ۵۰ میلیون نسخه از این کتاب که به بیش از ۴۵ زبان ترجمه شده، در سراسر جهان به فروش رفته است.

به گزارش ایرنا، این نمایشگاه فرصتی را در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌دهد تا اسنادی را مشاهده کنند که قبلا به نمایش گذاشته نشده است تا در مورد زندگی یکی از متنفذترین چهره‌های قرن ۲۰ بیشتر بدانند.

به گفته آلوارو سانتانا آکونا عضو کالج هنری ویتمن در واشنگتن، گارسیا مارکز یک نویسنده جهانی است، زیرا داستان‌های وی هر سال به زندگی میلیون ها نفر در جهان راه می‌یابد.

1

نسل به نسل، خوانندگان در آثار وی، شخصیت ها، شرایط، وقایع، احساسات و خاطراتی را می‌یابند که برای آنها معنادار است.

نشریه آرت‌دیلی در گزارشی در این خصوص نوشت: مارکز در کلمبیا به دنیا آمد و حرفه وی به عنوان خبرنگار در سال های ۱۹۴۰ شروع شد. وی از بوگوتا و شهر کارتاگنای کلمبیا گزارش تهیه می کرد و بعدها به عنوان گزارشگر خارجی در اروپا و کوبا ایفای نقش کرد. وی در سال ۱۹۶۱ به مکزیکوسیتی نقل مکان کرد و رمان هایی چون گزارش یک مرگ از پیش اعلام شده و عشق سال های وبا را در کنار رمان های کوتاه، مجموعه ای از داستان های کوتاه و چند فیلمنامه به رشته تحریر درآورد.

خانواده و دوستان مارکز و سیاست در شکل دهی به نوشته های مارکز، نقشی محوری داشتند.

مراجعان به نمایشگاه دانشگاه تگزاس می توانند از جزئیات دوستی مارکز با فیدل کاسترو رهبر سابق کوبا و دیگر رهبران سیاستمدار مطلع شوند.

از زمانی که آرشیو مارکز برای تحقیق در سال ۲۰۱۵ عرضه شد، به یکی از پراستقبال ترین مجموعه ها در مرکز هری رنسان دانشگاه تگزاس بدل گشت. این مرکز در سال ۲۰۱۷، بیش از ۲۷ هزار تصویر از دست نویس ها و عکس های این مجموعه را چاپ کرد و آرشیو آنلاین گابریل گارسیا مارکز را به وجود آورد.

نمایشگاه گابریل گارسیا مارکز ۱ فوریه (۱۲ بهمن) گشایش یافت و تا ۱۹ ژوئیه (۲۹ تیر ۹۹) دایر خواهد بود.

مارکز ۶ مارس ۱۹۲۷ به دنیا آمد و ۱۷ آوریل ۲۰۱۴ از دنیا رفت. وی یکی از برجسته‌ترین نویسندگان قرن ۲۰ و از بهترین نویسندگان اسپانیایی زبان است.

مارکز در سال ۱۹۷۲ جایزه بین‌المللی ادبیات نوئستات و در سال ۱۹۸۲ جایزه نوبل ادبیات را از آن خود کرد.

2

وی در سال ۱۹۵۸ با مرسدس بارچا ازدواج کرد و حاصل این ازدواج دو پسر به نام های رودریگو و گونزالو بود.

 

گابریل گارسیا مارکز نویسنده نویسنده مشهور گارسیا مارکز
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین