کد خبر: 45729 A

خاطرات نخستین خلبان زن ایرانی منتشر شد

خاطرات نخستین خلبان زن ایرانی منتشر شد

کتاب صوتی "بانوی آبی‌ها" خاطرات شهلا ده بزرگی اولین زن خلبان ایرانی با صدای ماهتینار احمدی منتشر شد.

ایران آرت،  کتاب صوتی "بانوی آبی‌ها" خاطرات شهلا ده بزرگی اولین زن خلبان ایرانی است که در انتشارات سوره مهر تهیه وتولید شده است. تاریخ را کسانی می‌سازند که در زمان خود پیشگام بوده و محدودیت‌های اجتماعی و فرهنگی را پشت سر گذاشته‌اند و نام خود را با تاریخ سرزمین‌شان پیوند زده‌اند. انسان‌هایی که با موانع موجود از خواسته‌ها و رویاهایشان دست نمی‌کشند. افراد زیادی نام‌شان در تاریخ این مرز و بوم ثبت شده و شهلا ده‌بزرگی نیز یکی از آنان است که می‌توان وی را اولین بانوی خلبان ایران لقب داد.

شهلا ده بزرگی اولین خلبان زن ایرانی است که پیش از انقلاب اسلامی ایران مدرک خلبانی خود را اخذ می‌کند و زمانی که به استخدام شرکت هواپیمایی در می‌آید با یک خلبان آشنا می‌شود و با او ازدواج می‌کند.

در سال ۱۳۵۳ هنگامی که در سال سوم تجربی درس می‌خوانده متوجه فراخوان باشگاه خلبانی می‌شود و در آن باشگاه ثبت نام می‌کند.

کاپیتان شهلا ده بزرگی درباره فرآیند ابتدایی آموزش خلبانی‌اش می‌گوید: "بعد از ثبت نام در باشگاه خلبانی ابتدا آموزش مدل سازی را فرا گرفتم و پس از آن به مباحث تئوری و عملی رو آوردم و سپس به مباحث پرواز پرداختیم، با وسایل پرواز آشنا شدم و پس از مدتی به عنوان اولین زن ایرانی اولین پرواز موفقیت آمیزم را که منجر به اخذ مدرک خلبانی‌ام بود انجام دادم."

راضیه تجار در کتاب بانوی‌آبی‌ها به روایت زندگی پر فراز و نشیب این بانوی دلیر می‌پردازد و الگوی مناسبی را پیش روی دختران جوان جویای نام قرار می‌دهد.

کتاب صوتی «بانوی آبی‌ها» منتشر شد

برای دریافت نسخه صوتی این کتاب می‌توانید به اپلیکیشن کتابخوان سوره مهر به آدرس (ebook.sooremehr.ir) و یا سایت آوانامه مراجعه کنید.

 

خلبان زن شهلا ده بزرگی بانوی آبی ها
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین