کد خبر: 46054 A

هتل ایده آل کتابخوان‌ها/ 45 هزار جلد کتاب در هتل پرتغال

هتل ایده آل کتابخوان‌ها/ 45 هزار جلد کتاب در هتل پرتغال

در هتلی در کشور پرتغال بیش از 45 هزار جلد کتاب وجود دارد که مسافران می‌توانند در طول اقامت خود در این هتل از آن‌ها استفاده کنند.

ایران آرت، در یک هتل 4 ستاره در کشور پرتغال که با نام «مرد ادبی» شناخته می‌شود بیش از 45 هزار عنوان کتاب در 30 اتاق و در جای‌جای دیوار‌های آن که مانند قفسه‌های یک کتابفروشی طراحی شده‌اند چیده شده‌اند.

این هتل که در ماه اکتبر سال گذشته افتتاح شد امروز به بهشتی برای مسافران کتاب‌دوست و کتاب‌خوان‌های مشتاق از سراسر جهان تبدیل شده است.

هتل مرد ادبی در یک روستای قدیمی در شهر اوبیدوس واقع شده که علاوه بر این‌که به جاذبه‌های دیدنی این شهر قرون وسطایی افزوده، به خودی خود می‌تواند یک کتابخانه غنی به شمار آید که خوانندگان سخت‌پسند را هم می‌تواند از مجموعه بزرگ ادبی خود که عمدتا به زبان انگلیسی است راضی نگه دارد.

به گزارش ایبنا، لازم به ذکر است که بیشتر کتاب‌های موجود در این هتل از طریق کمک‌های مردمی جمع‌آوری شده که علاوه بر کتاب‌هایی به زبان پرتغالی شامل کتاب‌هایی به زبان انگلیسی در زمینه‌های مختلف تاریخی، رمان، دانشگاهی، روانشناسی، فلسفی و جامعه‌شناسی می‌شود. در سایت این کتابخانه نوشته شده تا به امروز 30 هزار عنوان کتاب به هتل مرد ادبی اهدا شده است.

نکته جالب‌تر این است که هتل مرد ادبی یک کتابفروشی ممتاز نیز به شمار می‌رود  و 40 هزار عنوان کتاب که بخشی از آن‌ها شامل کتاب‌های اهدایی می‌شود در این هتل برای فروش گذاشته شده است که بخشی از درآمد حاصل از فروش آن‌ها صرف هزینه در پروژه‌های انجمن محلی میَ‌شود.

تم کتاب حتی به رستوران و کافه این هتل نیز رسیده به طوری که اسم کوکتل‌ها و نوشیدنی‌هایی که در این هتل سرو می‌شوند برگرفته از نام نویسنده‌های مشهور و یا شخصیت‌های داستانی است. مسافران می‌توانند به عنوان مثال از کافه این هتل موهیتوی ارنست همینگوی سفارش بدهند.

هزینه هر شب اقامت در این هتل دست کم 75 یورو است اما همه عاشقان کتاب که از بوی کتاب سرمست می‌شوند می‌توانند در هنگام گذر از کنار این هتل به طور رایگان از آن بازدید کنند.

 
Share/Save/Bookmark
کد مطلب: 287202
 
 
کتاب ادبیات پرتغال کتابخوانی هتل کتابخوان‌ها
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین