کد خبر: 46308 A

کانادایی‌ها رکورد کتاب صوتی را زدند

کانادایی‌ها رکورد کتاب صوتی را زدند

گزارش تازه منتشر شده از بازار کتاب کانادا در سال گذشته از افزایش فروش کتاب‌های صوتی و داستانی در این کشور خبر می‌دهد.

ایران آرت، هرساله موسسه غیردولتی بوک‌نت در کانادا عادت‌ها، روند مطالعه، وضعیت بازار و میزان فروش کتاب در این کشور را با ارائه گزارش‌ها و آمارهای مستند و دقیق ارزیابی می‌کند. آمارهای جدید این موسسه از افزایش علاقه خوانندگان کانادایی‌ به کتاب‌های صوتی در سال گذشته میلادی خبر می‌دهد.

داده‌های این گزارش بر اساس یک نظرسنجی آنلاین در وب‌سایت این موسسه حاصل شده که عادت‌های مطالعه خوانندگان انگلیسی‌زبان مستقر در کانادا را نشان می‌دهد.

به گزارش ایبنا، بر اساس این مطالعه کتاب‌های صوتی شاهد افزایش محبوبیت در میان کانادایی‌ها بوده؛ به طوری‌که 5 درصد از میزان فروش کلی کتاب در کانادا در سال گذشته سهم کتاب‌های صوتی بوده که این رقم در سال 2018 تنها 3,6 % بوده است و کتاب‌های الکترونیک با میزان فروش 17 % نسبت به سال گذشته ثابت بوده‌اند.

این موسسه همچنین یادآور می‌شود که ارزیابی دقیق از میزان فروش کتاب‌های صوتی در دسترس نیست؛ چرا که 26 درصد از فروش کتاب‌های صوتی از طریق خدمات آبونمان  بوده که تعداد معدودی از آن‌ها در نظرسنجی آنلاین شرکت کرده‌اند.

در همین بازه زمانی کتاب‌های چاپی با کاهش فروش اندکی روبه‌رو بوده و کتاب‌های صحافی‌شده و یا جلد مقوایی تنها 24 درصد فروش کلی کتاب را به خود اختصاص داده‌اند در حالی که در سال 2018 فروش کلی این کتاب‌ها تا  25,9 % ثبت شده بود.

کتاب‌های جیبی نیز هم‌چنان همانند سال‌های گذشته اصلی‌ترین و محبوب‌ترین قطع کتاب در میان کانادایی‌ها است؛ به طوری که تقریبا نیمی از فروش کلی کتاب در کانادا به کتاب‌های جیبی اختصاص دارد.

آمارهای منتشر شده از این گزارش نشان می‌دهد که 51 % از خرید کتاب در کانادا در سال 2019 از طریق آنلاین بوده که کاهش اندکی نسبت به سال 2018 میلادی که خرید آنلاین کتاب تا 52,5 % ثبت شده، داشته است و 49 % از خرید کتاب نیز مربوط به حضور فیزیکی در کتاب‌فروشی‌های مستقل، زنجیره‌ای و دست دوم بوده است.

ژانر محبوب بین خوانندگان کانادایی تغییر اندکی نسبت به سال‌های گذشته داشته است. 52 % از آثار فروخته شده در کانادا در سال گذشته به آثار داستانی ، 35 % به آثار غیرداستانی و 13 % به کتاب‌های بزرگسالان و جوانان اختصاص داشته است.

 

کانادا کتاب صوتی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین