کد خبر: 46440 A

روایت صوتی زندگی شفیعی کدکنی/ صدا

روایت صوتی زندگی شفیعی کدکنی/ صدا

ماجراهای زندگی و خاطرات شفیعی کدکنی در شش قسمت توسط بهروز رضوی روایت می‌شود.

ایران آرت، محمدباقر رضایی، سردبیر و نویسنده برنامه "کتاب شب" رادیو تهران ـ درباره این برنامه به ایسنا گفت: این مجموعه در قالب یک روایت شش قسمتی، از روز شنبه (دهم اسفند ماه) تا پنجشنبه (پانزدهم اسفند) به زندگی دکتر محمدرضا شفیعی کدکنی (شاعر معاصر و استاد دانشگاه) به صورت "من - راوی" با صدای بهروز رضوی می‌پردازد. ماجراهای درس خواندن و حتی درس نخواندن و همچنین خاطرات خود از برخی افراد که با آنها دوستی داشته و بر او تاثیر گذاشته‌اند را روایت می‌کند.

وی ادامه داد: این روایت رادیویی بخش‌های جذاب و شنیدنی از زندگی و ماجراهای استاد شفیعی کدکنی است که بر اساس نوشته‌های خود استاد و مصاحبه‌هایی که انجام داده است تدوین و تنظیم شده و به صورت یک زندگینامه خود گفته یا خود نوشت درآمده که با هماهنگی‌های صورت گرفته، به مدت شش شب در برنامه "کتاب شب" روایت خواهد شد.

به گزارش ایسنا، رضایی درباره منابعی که از آنها استفاده شده است نیز گفت: در "جستجوی نیشابور" اثر مجتبی بشردوست، "سفرنامه باران" اثر حبیب‌الله عباسی، "شفیعی کدکنی و هزاران سال انسان" اثر کریم فیضی، شماره‌هایی از مجله "بخارا" و "روزنامه اطلاعات" و تقریبا اکثر مقدمه‌ها و نوشته‌های خود استاد که در آنها به صورت "اول شخص" سخن گفته، منابعی بوده‌اند که این روایت رادیویی، از میان آنها استخراج شده است.

برنامه "کتاب شب" به جز بازخوانی رمان‌ها و کتاب‌های شاخص نویسندگان ایران و جهان، زندگینامه مشاهیر و مفاخر ایران را در دستور کار خود قرار داده است.

این برنامه ۲۵ سال است که همه روزه به غیر از جمعه‌ها، ساعت ۲۳ و ۳۰ به تهیه‌کنندگی رضا قربانی و صدای ثابت بهروز رضوی در گروه اخلاق و زندگی شهروندی صدای پایتخت، روی آنتن می‌رود.

از جمله نام‌آوران حوزه شعر که زندگینامه آنها در این برنامه روایت شده است، می‌توان به سعدی، فردوسی، اقبال لاهوری، بیدل دهلوی، علی اکبر دهخدا، نیما یوشیج، شهریار، سهراب سپهری، اخوان ثالث، پروین اعتصامی، باستانی پاریزی، حسین منزوی، سیدحسن حسینی و محمدعلی بهمنی اشاره کرد.

بخش‌هایی از روایت بهروز رضوی از زندگینامه شفیعی کدکنی را در صوت زیر می‌توانید گوش کنید:

شفیعی کدکنی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین