کد خبر: 46739 A

نویسنده‌ای که خودش را دایناسور معرفی می‌کرد

نویسنده‌ای که خودش را دایناسور معرفی می‌کرد

او ادبیات انگلیسی تدریس می‌کرد و یکی از آرزوهایش شعر گفتن در سطح اول جهانی بود. وی بخش بزرگی از درآمد خود را به مردم نیازمند می داد.

ایران آرت: "سرگذشت نارنیا" مجموعه‌ای از هفت رمان خیال‌پردازی نوشتهٔ سی اس لوئیس برای کودکان است که در ایران بیشتر با نام ماجراهای نارنیا شناخته می‌شود. این مجموعه که به عنوان یک اثر کلاسیک در ادبیات کودک و شناخته‌ترین اثر نویسنده‌اش سی.اس. لوئیس شناخته می‌شود.

کلایو استیپلز لوئیس استاد دانشگاه انگلیسی یکی از چهره‌های ادبی ادبیات کلاسیک غرب محسوب می‌شود که نویسنده بسیاری از کتاب‌های مشهور است. نوشته‌های او بیشتر در حوزه دین مسیحیت است و به نوعی یکی از صاحب نظران فلسفی کشور انگلیس نیز محسوب می‌شود.

به گزارش ایبنا، روزنامه ایندیپندنت درباره وی مطلبی منتشر کرده است و مواردی ذکر می‌کند که شاید برای مخاطب علاقمند به ادبیات کلاسیک جالب باشد. لوئیس یکی از بزرگان فلسفه و نویسندهٔ سالهای آخر قرن ۱۹ تا اواسط قرن ۲۰ بود. تا سال ۱۹۵۴ استاد ادبیات و زبان انگلیسی دانشگاه آکسفورد در انگلستان بود. در آن سال به عنوان رئیس دپارتمان ادبیات دانشگاه کمبریج انتخاب شد که تا زمان بازنشستگی همان مقام را داشت.

به نوشته این روزنامه لوئیس نویسنده داستان مشهور نارنیا یا همان جادوگر و کمد جادویی استاد ادبیات دانشگاه کمبریج در روز مرگ جان اف کندی رئیس جمهور آمریکا درگذشت و چندان در خبرها ذکر نشد.

لوئیس در شمال ایرلند به دنیا آمد و در تمام طول حیاتش به اصلیت خود پایبند بود. لوئیس دوستان زیادی داشت و بسیای صمیمی و با احساس بود. او ادبیات انگلیسی تدریس می‌کرد و یکی از آرزوهایش شعر گفتن در سطح اول جهانی بود. وی بخش بزرگی از درآمد خود را به مردم نیازمند می داد.

در طول جنگ جهانی دوم رادیو بی بی سی بارها از او خواست تا برای مردم انگلیس درباره مسیحیت صحبت کند. یکی از حوزه‌های کاری مهم لوئیس نوشتن برای کودکان بود که خودش خیلی این کار را دوست داشت.

لوئیس خودش را به عنوان یک دایناسور معرفی می‌کرد. مجموعه داستانهای «نارنیا» نوشته لوئیس بیش از 100 میلیون نسخه در جهان فروخته است ولی کمتر گفته شده است که لوئیس بیش از سی کتاب نوشته است و حتی امروزه نیز همه ساله کتاب‌های او را هزاران نفر به زبان‌های گوناگون مطالعه می‌کنند. شاید جالب باشد که مهمترین و مشهورترین کتاب او که به فارسی نیز ترجمه شده، کتاب «مسیحیت ناب» است.

 

نویسنده نویسنده مشهور سرگذشت نارنیا سی. اس. لوئیس
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین