کد خبر: 46788 A

روایت رضا امیرخانی از کره شمالی/ سفرنامه "نیم‌دانگ پیونگ یانگ" منتشر شد

روایت رضا امیرخانی از کره شمالی/ سفرنامه "نیم‌دانگ پیونگ یانگ" منتشر شد

رضا امیرخانی در تازه‌ترین اثر خود "سفرنامه‌ نیم‌دانگ پیونگ‌یانگ" تجربه‌هایش را از سفر به کره شمالی ثبت کرده و این اثر به تازگی از سوی نشر افق منتشر شده است.

ایران آرت، رضا امیرخانی در تازه‌ترین اثر خود سفرنامه‌ نیم‌دانگ پیونگ‌یانگ تجربه‌هایش را از سفر به کره شمالی ثبت کرده که نقطه‌ ابهامی در ذهن بسیاری از مردم جهان است و کوشیده چهره‌ حقیقی آن کشور را کشف کند. این کتاب شامل سه بخش است که با عناوین کیم‌چی، قاشق‌چی و چیطولی نام‌گذاری شده‌اند. در ادامه با بخش‌های مختلف آن بیشتر آشنا خواهید شد.

کیم‌چی: بخش اول کتاب نیم‌دانگ پیونگ‌یانگ

کیم‌چی شرح سفر اول امیرخانی به کره شمالی است که شرایطش اتفاقی و با پیشنهاد فرزندان محمود دعایی پیش می‌آید. خردادماه 97 او در پوشش مستندنویس و در همراهی با جمعی از اعضای حزب مؤتلفه اسلامی راهی پیونگ‌یانگ می‌شود. این فصل شامل توصیف فضای جامعه، چارچوب‌ها و قوانینی که مردم ناچار و گاه مشتاق به رعایت آن‌ها‌ هستند، عدم دسترسی به تکنولوژی روز دنیا، نبود فردیت و فضای امنیتی حاکم و همچنین کنجکاوی‌های نگارنده و تلاش او برای کشف نادیده‌ها و برقراری رابطه با مردم است.

قاشق‌چی: بخش دوم کتاب نیم‌دانگ پیونگ‌یانگ

به گزارش ایبنا، قاشق‌چی روایت حال و هوای امیرخانی بعد از بازگشت است. ته‌نشین شدن هیجانات و تحلیل عقلانی دیده‌ها و مقایسه‌ حقایق با فیلم‌ها و کتاب‌هایی که درباره‌ کره شمالی وجود دارد او را متقاعد می‌کند سفر دیگری به این کشور داشته باشد و با چشم دیگری زندگی در آن نقطه از جهان را ببیند. کشمکش‌ها و تلاش‌های او برای مجاب کردن کنسول کره شمالی برای صدور ویزا و البته چند خاطره‌ی پراکنده از سفرهایش محتوای این فصل را شامل می‌شود.

چیطولی: بخش سوم کتاب نیم‌دانگ پیونگ‌یانگ

درنهایت چیطولی روایت سفر دوم به کره شمالی است که بهمن 97 آغاز می‌شود و موافقت حزب کارگر کره شمالی برای ارتباط نزدیک‌تر امیرخانی و هم‌سفرانش با زندگی مردم عادی و مواجهه با مناسک تولد، ازدواج و مرگ جریانی متفاوت‌تر از سفر اول پیش می‌آورد. این فصل از کتاب نیم‌دانگ پیونگ‌یانگ شامل بازگویی موارد ذیل است:

ملاقات با نویسندگان که در ادامه متوجه می‌شوند هیچ‌کدام کتابی منتشر نکرده‌اند، بازدید از یک مدرسه و مواجهه با نقص‌های آموزشی در آن سیستم، یک زایشگاه و مواجهه با کمبود امکانات وحشتناک پزشکی، یک مجتمع مسکونی و دکوراسیون داخلی منازل، فروشگاه‌ها و تنوع محدود اجناس و شرح گفت‌و‌گوها با دو سه نفر از اعضای حزب که برای همراهی با مسافران ایرانی تعیین‌شده‌اند.

 سفرنامه‌ نیم‌دانگ پیونگ‌یانگ در  343صفحه و با جلد شومیز توسط نشر افق منتشرشده است.

 

رضا امیرخانی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین