کد خبر: 46900 A

واکنش جالب خوانندگان به کتاب تازه هیلاری منتل/ صف‌های طولانی و هیجانی که پایان نداشت!

واکنش جالب خوانندگان به کتاب تازه هیلاری منتل/ صف‌های طولانی و هیجانی که پایان نداشت!

"آینه و چراغ"، سومین کتاب از مجموعه "تالار گرگ" منتشر شد و طرفداران برای خریدن کتاب روبه‌روی کتابفروشی وستروس پیکادلی صف کشیدند.

ایران آرت، پانصد سال پس از اینکه توماس کرامول در برج لندن زندانی شد، برج هزار ساله لندن روز چهارشنبه بار دیگر نورانی شد تا انتشار آخرین کتابِ سه‌گانه "تالار گرگ" تحت عنوان "آینه و چراغ" را جشن بگیرد.

در بخشی دیگر از لندن یعنی در کتابخانه وستروس پیکادیلی، که در برگزاری مراسم‌های مربوط به کتاب همیشه پیشتاز است، صدها طرفدار زیر باران در صف ایستادند تا اولین نفری باشند که نسخه چاپی کتاب را در دست می‌گیرند و نویسنده را از نزدیک ملاقات می‌کنند.

آنجلا، یکی از کسانی است که می‌گوید کتاب را خریده است و قصد دارد روز بعد سر کار نرود و وقت خود را به خواندن کتاب اختصاص دهد: "دوست دارم به قرن شانزدهم برگردم."

لوسی می‌گوید "تالار گرگ" کتاب موردعلاقه‌اش است و سال‌ها منتظر این کتاب بوده است.

به گزارش ایبنا، اولین کتاب از این مجموعه درباره آمدن توماس کرامول به قدرت و اعدام توماس مور است و در سال 2009 منتشر شد و جایزه بوکر را هم برای نویسنده به ارمغان آورد. در سال 2012 دومین کتاب از این مجموعه تحت عنوان "اجساد را بیاورید" منتشر شد و دوباره جایزه بوکر را به دست آورد. داستانی که چگونگی سقوط آن بولین، همسر دوم هنری هشتم را به تصویر می‌کشد.

مراسم امضای دیروقت کاری است که اغلب مارگارت آتوود و جی. کی. رولینگ انجام می‌دهند، نه نویسنده‌یِ یک رمان تاریخی 900 صفحه‌ای! با این وجود هیجان طرفداران هنگام ورود منتل به کتابفروشی خیلی زیاد بود و انتظار می‌رود "آینه و چراغ" به مهم‌ترین کتاب سال 2020 تبدیل شود. پیش‌خرید کتاب نسبت به کتاب "وصیت‌ها" نوشته مارگارت آتوود، که در چهار هفته اول فروشش در سال 2019 رکورد زد، 50 درصد بیشتر است و حداقل 200 نفر برای خرید کتاب در ساعات آغازین صف بسته بودند.

بی کاروالهو، مسئول خرید آثار داستانی در کتابفروشی وستروس می‌گویند: "مردم مدت‌ها منتظر این کتاب بودند. در طول 8 سال گذشته طرفداران سراغ این کتاب را بیشتر از هر کتاب دیگری از ما می‌گرفتند."

طرفدارارن کتاب "هری پاتر" در سال 2007 روبه‌روی این کتابفروشی صف بسته بودند اما منتظر بودند تا ببینند جی. کی. رولینگ چه شخصیتی را حذف می‌کند و چه شخصیتی را حذف نمی‌کند اما حالا داستان تاریخی "آینه و چراغ" شگفتی ندارد و خوانندگان از زمینه تاریخی کتاب خبر دارند.

هیجان نداشتن کتاب سبب نشد طرفداران از آن رو برگردانند. اِستَن، اهل شیکاگو می‌گوید چهار نسخه از کتاب را برای خودش، همسرش، و دخترانش خریداری کرده است. "کل خانواده عاشق این کتاب هستند و "هری پاتر" را در یک روز خواندند و قطعاً این کتاب را هم خیلی سریع می‌خوانند. احتمالاً سرعت من کمتر است. علاقه زیادی به تاریخ دارم و خوب می‌دارم که در دوره "تودور" چه اتفاقاتی رخ داده است اما به نظرم هنوز داستان اتفاقاتی دارد که می‌توان در آن مورد بحث و گفت‌وگو کرد."

"آینه و چراغ" چند روز پیش و قبل از انتشار در میان نامزدهای اولیه جایزه زنان بریتانیا قرار گرفت و بی‌شک همه منتظرند تا انتخاب داوران امسال جایزه بوکر را هم ببینند. از نیکولاس پیرسون، ویراستار منتل پرسیدیم: "فکر می‌کنی منتل بتواند جایزه بوکر را برای بار سوم به دست بیاورد؟"

پیرسون، که از سال 2004 ویراستار هیلاری منتل است، در پاسخ گفت: "معتقدم منتل با این کتاب در اوج زندگی کاری خود قرار گرفته است و با در نظر گرفتن "تالار گرگ" و "اجساد را بیاورید" در کارنامه کاری این نویسنده، حضورش در اوج اصلا عجیب نیست اما سومین بوکر را دور از ذهن می‌دانم."

منتل در آغاز قرار بود فقط یک کتاب بنویسد اما پیرسون می‌گوید تماسی از هیلاری دریافت کردم که گفته بود تازه توماس مور اعدام شده است و کمی بعد دوباره با من تماس گرفت و گفت سر آن بولین را بریدم و آن زمان بود که فهمیدیم قرار است مجموعه‌ای سه‌گانه به خوانندگان ارائه کنیم.

"با اینکه همه پایان داستان را می‌دانند و اتفاقات از حقیقت نشأت گرفته است اما لذت و هیجان خواندن رهایت نمی‌کند. با کرامول همراه می‌شوی که هفته به هفته و ماه به ماه تلاش می‌کند تصمیمات مهمی را اتخاذ کند. رسیدن به پایان داستان لحظه‌ای احساسی است چون باید داستانی که در طی صفحات طولانی در ذهنت پرورانده‌ای پشت سر بگذاری و به زندگی واقعی برگردی!"

 

هیلاری منتل تالار گرگ آینه و چراغ
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین