کد خبر: 46971 A

پرفروش‌ترین نویسندگان زن جهان کدامند؟

پرفروش‌ترین نویسندگان زن جهان کدامند؟

به بهانه روز جهانی زن، پنج رتبه نخست آمازون در بخش ادبیات داستانی زنان به شما معرفی می‌شوند.

ایران آرت: نویسندگان زن جوان و باتجربه در دهه‌های گذشته نقش مهمی در صنعت نشر و دنیای ادبیات ایفا کرده‌اند. سال گذشته یکی از برندگان اعلام شده نوبل ادبیات نویسنده زن لهستانی، اولگا توگارچوک بود و سال گذشته برناردین اِواریستو و مارگارت آتوود برنده جایزه معتبر بوکر شدند.

به گزارش ایبنا، امروز هشتم مارس، روز جهانی زن است. به همین بهانه به پنج رتبه نخست آمازون در بخش ادبیات داستانی زنان می‌پردازیم:

"دیوار سکوت" نوشته تریسی بوچانان در رتبه نخست پرفروش‌های آمازون قرار دارد. داستانی، که قرار است ماه آینده میلای وارد بازار کتاب شود، بیشترین میزان پیش‌خرید را به خود اختصاص داده است. ملیسا در جنگل به همراه شوهر مهربان و سه فرزند زیبایش زندگی می‌کند و همه چیز به نظر عالی است اما نباید گور ظواهر را خورد. فرزندان ملیسا رازی دارند که مادر در تلاش است قبل از اینکه پلیس رازشان را کشف کند راه نجاتی برای فرزندانش بیابد.

"در یک لحظه" نوشته سوزان رِدفِرن در رتبه دوم پرفروش‌های آمازون در بخش ادبیات داستانی زنان قرار دارد. کتاب یک هفته پیش منتشر شد. داستان تلاش برای ادامه زندگی وقتی همه چیز غیرممکن به نظر می‌رسد. فین میلر 16 ساله به همراه ده نفر دیگر تصادف می‌کنند و در جاده افتاده‌اند و برای مرگ و زندگی تقلا می‌کنند.

"جایی که آسمان و ستاره‌ها یکدیگر را ملاقات می‌کنند" نوشته گلندی واندرا در رتبه سوم پرفروش‌های آمازون است. این کتاب در میان فینالیست‌های جایزه انتخاب برترین‌های گوریدز هم حضور داشت. داستان زنی به نام جوآنا که مادرش را از دست داده و خودش به سرطان پستان مبتلا شده است اما کمی بعد تلاش می‌کند به زندگی برگردد و در حین انجام پایان‌نامه دانشگاه و تحمل سختی‌های مختلف درمی‌یابد هنوز برای ادامه زندگی تحمل و امید دارد.

"خانواده دیگری" نوشته لورتا نیهان در جایگاه سوم پرفروش‌های آمازون در بخش داستان زنان است. ازدواج اَلی آندرسون از هم پاشیده است و شرایط شغلی مناسبی ندارد. مشکل اصلی نگرانی آندرسون از وضعیت سلامتی دخترش است. سیستم ایمنی دخترش به طور ژنتیکی دچار مشکل است و برای درک بهتر مشکل پزشکان باید از اَلی آزمایش دی ان ای بگیرند اما مشکل اینجاست که اَلی با مادرخوانده و پدرخوانده‌اش بزرگ شده است و این آزمایش راهی متفاوت را در زندگی‌اش ایجاد می‌کند.

"آخرین فرشته شنا" نوشته اِمی سو نیتان در جایگاه پنجم پرفروش‌ها قرار دارد. ملکه زیبایی سابق زندگی خوبی دارد ولی ناگهان از رازهایی درباره گذشته‌اش باخبر و زندگی‌اش دچار تغییر می‌شود.

نویسنده زن نویسنده تریسی بوچانان سوزان ردفرن لورتا نیهان امی سو نیتان
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین