کد خبر: 47566 A

رابطه عجیب گسترش کرونا با فروش کتاب‌ها

رابطه عجیب گسترش کرونا با فروش کتاب‌ها

کتاب‌فروشی‌های سراسر بریتانیا از افزایش چشمگیر فروش کتاب به خصوص رمان‌های بلند و کلاسیک خبر دادند.

ایران آرت: پس از آنکه خوانندگان کتاب متوجه شدند با وجود قرنظینه خانگی زمان بیشتری را برای مطالعه کتاب در اختیار دارند، کتاب‌فروشی‌های سراسر بریتانیا از افزایش چشمگیر فروش کتاب به خصوص رمان‌های بلند و کلاسیک خبر دادند.

به گزارش ایسنا به نقل از گاردین، هفته گذشته، "واتراستونز" که بزرگ‌ترین فروشگاه کتاب زنجیره‌ای بریتانیا محسوب می‌شود به دلیل اعتراضات کارکنانش به دلیل درخطر بودن جانشان با شیوع ویروس "کرونا"، تعطیل شد، اما آمار فروش آنلاین این فروشگاه نسبت به هفته گذشته‌اش با ۴۰۰ درصد افزایش مواجه شد.

طبق گزارشات "واتراستونز"، آمار فروش کتاب‎‌های کلاسیک و کتاب‌هایی همچون "صد سال تنهایی" نوشته "گابریل گارسیا مارکز"، "دلبند" نوشته "تونی موریسون" و "گتسبی بزرگ" نوشته "اف اسکات فیتزجرالد" با افزایش چشمگیر رو به رو بوده است.

با توجه به آمار ارائه شده از سوی این کتاب‌فروشی، رمان‌های مدرن بلندی همچون رمان پرفروش "آینه و نور" نوشته "هیلاری مانتل" و رمان‌های پادآرمان‌شهری همچون "سرگذشت ندیمه" نوشته "مارگارت اتوود" و "۱۹۸۴" نوشته "جرج اورول" نیز با استقبال خوبی مواجه شده‌اند.

"نیلسن بوک اسکن" که وظیفه بررسی آمار فروش کتاب‎‌های بریتانیا را برعهده دارد نیز درباره افزایش آمار فروش رمان "جنگ و صلح"، "ارباب حلقه‌ها" و "در جست و جوی زمان از دست رفته" گزارش داد.

 با توجه به اطلاعات ارائه شده از سوی "نیلسن بوک اسکن"، آمار کلی فروش کتاب‌های فیزیکی در بریتانیا از هفته گذشته تا بیست و یکم مارس، ۶ درصد افزایش داشته است. آمار فروش کتاب‌های خود آموز نیز ۲۱۲ درصد افزایش، کتاب‌های کمک آموزشی مدرسه حدود ۷۷ درصد افزایش و کتاب‌های جلد کاغذی نیز ۳۵ درصد افزایش داشته است. آمار هفته به هفته کتاب‌های هنری و مهارتی نیز ۳۸ درصد افزایش داشته است.

آمار فروش کتاب‌های غیر داستانی بزرگسالان با این حال حدود ۱۳ درصد کاهش داشته است.

 برخی از نویسندگان  نیز در این بین اعلام کرده‌اند قصد دارند در مدت قرنطینه برای نخستین‌بار مطالعه برخی از رمان‌های کلاسیک را آغاز کنند.

قرنطینه در سراسر جهان باعث به وجود آمدن گروه‌های دیجیتالی بسیاری با هدف مطالعه شده است. برای مثال، فروشگاه زنجیره‌ای کتاب "بلک‌ول" واقع در "آکسفورد" گروهی را در صفحه فیسبوک به هدف مباحثه درخصوص آثار کلاسیک راه‌اندازی کرده است.

 

کتابخانه کتابفروشی ویروس کرونا کرونا
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین