کد خبر: 47893 A

۸۲ هفته یکه‌تازی در فهرست کتاب‌های پرفروش جهان

۸۲ هفته یکه‌تازی در فهرست کتاب‌های پرفروش جهان

"جایی که خرچنگ‌ها آواز می‌خوانند" نوشته دِلیا اُوِنز 82 هفته است که در فهرست پرفروش‌ها قرار دارد که رکوردی کم‌نظیر به حساب می‌آید.

ایران آرت: مجله نیویورک تایمز هر هفته فهرستی از آثار پرفروش خود در بخش‌های داستانی، غیرداستانی، و کودک و نوجوان در هفته پیش رو را منتشر می‌کند. در این مطلب نگاهی به پرفروش‌ترین آثار داستانی چاپی این هفته خواهیم داشت.

به گزارش ایبنا، "جایی که خرچنگ‌ها آواز می‌خوانند" نوشته دِلیا اُوِنز 82  هفته است که در فهرست پرفروش‌ها قرار دارد که رکوردی کم‌نظیر به حساب می‌آید. این هفته هم خانم اُونز در صدر پرفروش‌های داستان‌های چاپی قرار گرفته است. داستانی هیجان‌انگیز از روابط انسانی و عشق و تقلای انسانی تنها برای حیات. زنی که سال‌ها به تنهایی در جنگل زندگی کرده است ناگهان متهم به قتل می‌شود و سرنوشتی نامعلوم در انتظارش است. ریس ویتراسپون، ستاره هالیوود با معرفی این کتاب در فهرست آثار گروه کتابخوانی‌اش نقش زیادی در محبوبیت داستانِ اُونز داشت. این کتاب با ترجمه آرتمیس مسعودی و همکاری نشر آموت رخت واژگان فارسی را به تن کرد و وارد بازار کتاب ایران شد.

"پسرکِ جنگلی" نوشته هارلن کوبن در هفته نخست انتشار در جایگاه دوم پرفروش‌های نیویورک‌تایمز قرار گرفت و این هفته نیز جایگاه خود را حفظ کرده است. دخترکی گم شده است و برای پیداکردنش کودکی کاراگاه داستان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

"غبار آمریکایی" نوشته جنین کامینز پس از حضور 10 هفته‌ای در فهرست پرفروش‌ها، این هفته در رتبه سوم قرار گرفت. در یکی از جذاب‌ترین داستان‌های این فصل لیدیا، شخصیت اصلی کتاب زندگی عادی دارد، مدیر یک کتابفروشی در مکزیک است، با یک خبرنگار ازدواج کرده و فرزند پسری دارد. یک روز مردی وارد کتابفروشی می‌شود و چند کتاب می‌خرد. موضوعی ساده که عواقب فاجعه‌باری به همراه دارد. مرد در واقع مدیر یک گروه تولید و فروش مواد مخدر است و لیدیا تصمیم می‌گیرد کتابی درباره او بنویسد اما اتفاقات بدی که در نتیجه این تصمیم رخ می‌دهد لیدیا و پسرش را رهسپار ایالات متحده می‌کند.

"غبار آمریکایی" در فهرست آثار برتر ماه ژانویه به انتخاب مجله تایم قرار داشت و طی هفته‌‌های گذشته حواشی زیادی پیرامون این کتاب بود. نویسندگان مکزیکی به کامینز برای توهین به مردم مکزیک انتقاد کردند و 150 نویسنده مکزیکی از اُپرا وینفری برای انتخاب "غبار آمریکایی" برای گروه کتابخوانی و همچنین تبلیغات ویژه‌اش انتقاد کردند و از او خواستند این کتاب را کنار بگذارد. البته اُپرا پیشنهادشان را نپذیرفت و کتاب شهرت بیشتری هم به دست آورد.

"هتل شیشه‌ای" نوشته امیلی سِنت جان مَندِل در هفته نخست انتشار در جایگاه چهارم پرفروش‌های نیویورک‌تایمز قرار گرفت. وقتی یک ترفند بین‌المللیِ پانزی از هم می‌پاشد، یکی از قربانیان به دنبال پیدا کردن زنی است که در یکی از کانتینرهای کشتی گم شده است. (ترفند پانزی نوعی عملیات سرمایه‌گذاری کلاه‌بردارانه است. در این روش به سرمایه‌گذاران سودهایی بالا پرداخت می‌شود که در واقع از راه تجارت به دست نیامده است و از پول سرمایه‌گذاران بعدی تأمین می‌شود. این ترفند به نام چارلز پانزی، کلاهبردار معروف ایتالیایی است.)

"پنج سال دیگر" نوشته ربکا سِرل با گذشت سه هفته از انتشار موفق شد در رتبه پنجم پرفروش‌های نیویورک‌تایمز قرار بگیرد. وکیلی از منهتن تصاویری نامشخص را در خواب می‌بیند اما اهمیتی به آن نمی‌دهد. کمی بعدتر در دنیای واقعی با همین تصاویر روبه‌رو می‌شود و اتفاقات عجیبی را تجربه می‌کند.

 

ادبیات جایی که خرچنگ ها آواز میخوانند دلیا اوئنز
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین