کد خبر: 47978 A

وضعیت عجیب کتابفروشی‌ها در تهران/ بسته است اما باز!

وضعیت عجیب کتابفروشی‌ها در تهران/ بسته است اما باز!

در چنین شرایطی گذر از معابر خیابان انقلاب که همیشه محل اصلی عرضه کتاب بوده است، بیان‌گر روایت‌های گوناگونی است.

ایران آرت: کتابفروشی‌ها تعطیل هستند اما انگار برخی باز هستند و می‌شود از آن‌ها کتاب خرید، البته برخی هم باز هستند اما آمده‌اند تا اطلاع بدهند که گرچه تعطیلند اما امکان ارسال کتاب برای آن‌ها فراهم است.

به گزارش ایسنا، کتابفروشی‌ها که بنا بر طرح "فاصله‌گذاری اجتماعی" روزهای تعطیلی خود را می‌گذرانند، این روزها باید به فروش اینترنتی قناعت کنند تا زمان بازگشایی مجدد آن‌ها اعلام شود. این درحالی است که رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران پیش از این گفته بود "ناشران و کتابفروشان دچار خسارت ۹۰ درصدی شده‌اند، ۱۰ درصد را هم برای فروش اینترنتی می‌گویم وگرنه وضعیتمان بد است. ناشران به خاطر نمایشگاه کتاب تمام سرمایه خود را برای تولید کتاب گذاشته‌اند و حالا نقدینگی ندارند و با این وضعیت موعد چک‌هایشان هم فرا می‌رسد."

در چنین شرایطی گذر از معابر خیابان انقلاب که همیشه محل اصلی عرضه کتاب بوده است، بیان‌گر روایت‌های گوناگونی است. 

برخی روی کرکره‌های بسته مغازه‌شان اطلاعیه‌ای مبنی بر "ارسال سریع کتاب" نصب کرده‌اند. بنا بر روایت برخی از کسانی که در روزهای اخیر کتاب سفارش داده‌اند، این "ارسال سریع" با تخفیف‌های حدودا ۲۰ درصدی به راستی تحقق یافته است.

در این میان برخی کتابفروشی‌ها هم انگار نیمه بسته هستند؛ کرکره‌های مغازه را تا نیمه بالا داده‌اند و بعضا یا نوشته‌اند "تعطیل است" و یا مشغول نصب اطلاعیه‌ ارسال کتاب بر روی کرکره‌های نیمه باز هستند. 

برخی کرکره‌های نیمه باز هم گویا خبری از ارسال کتاب یا اطلاعیه تعطیلی ندارند و انگار رفت‌وآمد و خرید کتاب با عبور از همان حالت نیمه‌تعطیل فراهم است. در واقع درحالی که بسته هستند اما هستند!

در چنین شرایطی هنوز نه تاریخ دقیق برگزاری سی‌وسومین نمایشگاه کتاب تهران مشخص است و نه تسهیلاتی که بتواند بخشی از زیان آن‌ها در این شرایط را جبران کند در نظر گرفته شده است. 

کتاب کتابفروشی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین