کد خبر: 48046 A

۴ داستان جدید استیون کینگ در یک کتاب

۴ داستان جدید استیون کینگ در یک کتاب

استیون کینگ با جدیدترین کتابش که مجموعه‌ای از چند داستان است، به دنبال کشف ناشناخته‌ها می‌رود.

ایران آرت: جدیدترین کتاب استیون کینگ در قالب یک کتاب مشتمل بر ۴ داستان، با عنوان "اگر خون بریزد" ۲۱ آوریل ۲۰۲۰ به بازار می‌آید.

کینگ در مرکز داستان از شخصیت هالی گیبنی استفاده می‌کند که یک بازرس خصوصی است که به نظر می‌رسد قابلیت‌های ماوراطبیعی داشته باشد. این شخصیت در چند رمان دیگر او از جمله "بیگانه" که با اقتباس از آن سریالی برای اچ‌بی‌او ساخته شد هم حضور دارد.

کینگ درباره این شخصیت می‌گوید: "افرادی هستند که قدرت‌های خاص دارند. افراد می‌توانند اگر دوست دارند من را نویسنده ژانر وحشت بخوانند و مشکلی هم نیست، تا وقتی که چک‌هایم برگشت نخورند من خوشحالم؛ اما به نظرم کارهای بسیار بیشتری می‌کنم و علاقه‌مند به رمز و راز انسان و کارهایی هستم که او قابلیت انجام آن‌ها را دارد."

به گزارش مهر، استیون کینگ نویسنده در رمان سال ۱۹۷۸ "ایستادگی" درباره یک بیماری همه‌گیر گسترده نوشت که جمعیت جهان را نابود کرد؛ بنابراین وقتی هواداران می‌گویند که شیوع ویروس کووید -۱۹ حس گام برداشتن در یکی از داستان‌های ژانر وحشت او را دارد، این نویسنده آن‌ها را درک می‌کند.

او می‌گوید: "مدام مردم به من می‌گویند خدایا، مثل این می‌ماند که داریم در یک داستان استیون کینگی زندگی می‌کنیم و تنها پاسخ من این است که متاسفم."

کینگ که می‌گوید یک پاندمی این چنینی ناگزیر بود تاکید دارد که: هرگز شکی نبود که در جامعه‌ای مانند ما که در آن سفر یکی از مسائل هر روزی است، دیر یا زود ویروسی به عموم مردم سرایت می‌کند.

با وجود اینکه کینگ به عنوان نویسنده داستان‌های ژانر وحشت معروف شد، می‌گوید بیشتر از همه علاقه‌مند است تا در وارد شدن مسائل غیرمنتظره و عجیب به زندگی روزمره مردم، اکتشاف کند.

کینگ درباره اینکه چطور پاندمی اثر خود را روی نسل فعلی می‌گذارد گفت: "برای من، یعنی فردی که در دهه هشتم زندگی خود است، می‌توانم به یاد بیاورم که مادرم درباره رکود بزرگ صحبت می‌کرد. زخم گذاشته بود. درد ایجاد کرده بود. الان نوه من که نمی‌تواند دوستانش را ببیند می‌تواند با آن‌ها اسکایپ کند؛ اما به هر حال در خانه گیر کرده. وقتی بزرگ بشود و فرزندانش بگویند حوصله‌ام سر رفته می‌تواند به آن‌ها بگوید باید سال ۲۰۲۰ می‌بودید و می‌دیدید چون ماه‌ها در خانه گیر کرده بودیم. نمی‌توانستیم بیرون برویم و از اجرام خیلی ریز می‌ترسیدیم!"

او درباره اینکه چطور نویسندگی می‌تواند خروجی از واقعیت باشد، گفت: "بیست ساعت در روز، من در همان واقعیتی زندگی می‌کنم که همه در آن هستند. اما برای چند ساعت در روز اوضاع عوض می‌شود. اگر از من بپرسید چرا یا چطور این اتفاق می‌افتد، به شما می‌گویم برای من هم مرموز است. در تمام سال‌هایی که این کار را انجام داده‌ام، از وقتی که هفت یا هشت سال داشتم و این استعداد را کشف کردم، هنوز همان حس روزهای اول را دارم که خروج از دنیای عادی و ورود به دنیای خودم و تجربه‌ای فوق‌العاده و هیجان‌انگیز است. خیلی خوشحالم که می‌توانم این تجربه را داشته باشم."

وی درباره تاثیر ویروس کرونا بر تغییر صحنه کتاب جدیدی که در دست نوشتن دارد و قرار است سال ۲۰۲۱ منتشر شود نیز گفت: "داستان کتابی که دارم می‌نویسم را در سال ۲۰۲۰ قرار دادم چون فکر کردم که خیلی خب، وقتی این را چاپ کنم اگر ۲۰۲۱ باشد، زمان گذشته خواهد بود. اما بعد ویروس آمد و به داستان نگاه کردم و دیدم دو نفر از شخصیت‌هایم سوار کشتی تفریحی شده بودند. با خودم فکر کردم و گفتم نه، فکر نمی‌کنم هیچکس امسال سوار کشتی تفریحی بشود. بنابراین به همه چیز نگاه کردم و بلافاصله داستان کتاب را به سال ۲۰۱۹ منتقل کردم که مردم می‌توانستند گرد هم بیایند و داستان به این خاطر عملی می‌شد."

"اگر خون بریزد" در ژانر تعلیقی و ترسناک در ۵۷۶ صفحه با جلد سخت هفته آینده منتشر می‌شود.

 

ادبیات استیون کینگ نویسنده مشهور
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین