کد خبر: 48152 A

درگذشت نویسنده مشهور پس از شش هفته مبارزه با کرونا

درگذشت نویسنده مشهور پس از شش هفته مبارزه با کرونا

نویسنده مطرح شیلیایی پس از شش هفته مبارزه با بیماری کرونا در سن ۷۰ سالگی درگذشت.

ایران آرت: لوئیس سپولدا، نویسنده ۷۰ ساله اهل کشور شیلی به سبب ابتلا به ویروس کرونا و پس از چند هفته مبارزه با این بیماری درگذشت.

به گزارش ایسنا به نقل از آسوشیتدپرس، این شاعر و نویسنده اوایل ماه فوریه و پس از شرکت در جشنواره ادبی در شمال کشور پرتغال علایمی از ابتلا به ویروس کرونا نشان داد و از تاریخ ۲۹ فوریه با تشخیص کرونا در بیمارستانی در اسپانیا بستری شد و سرانجام پس از شش هفته مبارزه با بیماری در سن ۷۰ سالگی درگذشت.  

او که متولد سال ۱۹۴۹ در شیلی بود از مخالفان سرسخت دیکتاتوری "آگوستو پینوشه" بود و در سال ۱۹۷۷ از زادگاهش گریخت و دهه ۱۹۹۰ میلادی را در کشور آلمان زندگی کرد و سپس به شهر گیخون اسپانیا نقل مکان کرد.  

"سپولدا" در ابتدا کتاب‌های شعر و داستانهای کوتاه مینوشت اما با نگارش اولین رمانش با عنوان "پیرمردی که داستان عاشقانه میخواند" در اواخر دهه ۱۹۸۰ میلادی به جهرهای شناخته شده در عرصه ادبیات جهان تبدیل شد.  

"شف بزرگ حلزون" (۲۰۱۳)، "قصه رفاقت گربه یونانی و موش مکزیکی" (۲۰۱۲)، "جنون پینوشه و سایر مقالات" (۲۰۰۲)، "جوجه مرغ دریایی و گربه‌ای که به او پرواز کردن آموخت"  (۱۹۹۶)،   "دنیای آخر دنیا" (۱۹۹۶) و وحشت، زندگی، مرگ و سایر توهمات (۱۹۸۶)

او در طول دوران فعالیت خود دو فیلم با عنوانهای "زندگی در شماره ۱۷" (۱۹۸۶) و "هیچ کجا" (۲۰۲۲) را نویسندگی و کارگردانی کرد و نگارش فیلمنامه "سرزمین آتش" (۲۰۰۰) و "قلب سبز" (۲۰۰۲) را نیز بر عهده داشت.  

 

نویسنده نویسنده مشهور ویروس کرونا لوئیس سپولدا
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین