کد خبر: 48370 A

ویروسی که در ادبیات تبدیل به ژانر شد

ویروسی که در ادبیات تبدیل به ژانر شد

گزارش‌ها حاکی از آن است بعد از شیوع ویروس کرونا در ایتالیا از تاریخ 9 مارس این اپیدمی به عنوان یک ژانر در کتاب‌ها تبدیل شده است.

ایران آرت: اکنون نزدیک به سه ماه می‌شود که اپیدمی یا بهتر است بگویم پاندمی ویروس کرونا عالم‌گیر شده است. طی این سه ما اغلب کشورها تقریبا رفتار یکسانی با آن داشتند، همگی افراد را به ماندن در خانه تشویق کردند و به طور رسمی اعلام قرنطینه خانگی کردند.

روزهایی را می‌گذرانیم که اخبار و گزارش‌ها درباره بحران کرونا در کشورهای مختلف به سرعت منتشر می‌شود.  یکی از این کشورها ایتالیا است که در ابتدای مواجه‌اش با همه‌گیری کرونا شمار مبتلایان و قربانیانش قابل توجه بود. به گونه‌ای که حتی در روزهای ابتدایی برخی بیماران در خیابان‌ها بستری می‌شدند. اما جالب است بدانید که پزشکان، رمان نویسان و دیگر نویسندگان ایتالیایی در یک حرکت فوق سریع شروع به انتشار کتاب‌هایی درباره ویروس کرونا کردند.

به گزارش ایبنا، نیویورک تایمز در گزارشی که نهم ماه آوریل سال جاری میلادی منتشر شده است، به معرفی برخی از آثار این نویسندگان و اهداف و دیدگاهشان اشاره کرده است.

چگونه یک بیماری مسری کار می‌کند

بیست‌ونهم ماه فوریه بود که پائولو جیوردانو نویسنده و فیزیک‌دان به یک مهمانی دعوت شد. وی با کسی دست نداد و با کسی روبوسی هم نکرد و این خلاف عرف فرهنگ ایتالیا بود چراکه یک هفته قبل‌تر از آن موارد ابتلا به کووید19 در دو استان شمالی این کشور یافت شده بود.

جیوردانو فیزیکدانی است که بعد از انتشار نخستین رمان علمی خود با عنوات "تنهایی اعداد نخستین" تبدیل به یکی از برجسته‌ترین نویسندگان علمی در این کشور شد وی از طریق ریاضیات به رشد تقریبی این اپیدمی پی برد. در نهایت در بیست‎‌وششم ماه مارس کتاب وی که حاوی افکار و نگرانی‌های خودش درباره ویروس کرونا بود را منتشر کرد. عنوان این اثر "چگونه یک بیماری مسری کار می‌کند" بود که قرار است ظرف چند هفته آینده در آمریکا در قالب کتاب صوتی و الکترونیکی منتشر شود.

تا کنون این اثر به چندین زبان دنیا از جمله انگلیسی ترجمه شده است.

گفتنی است بعد از شیوع کرونا ویروس در ایتالیا از تاریخ 9 مارس این اپیدمی به عنوان یک ژانر در کتاب‌ها تبدیل شده است.

ویروس؛ چالشی بزرگ

در دهم مارس روبرتو بریونی، پزشک و نویسنده مشهور ایتالیایی کتابی با عنوان "ویروس، یک چالش بزرگ" را منتشر کرد؛ در واقع یک پژهشی درباره اینکه ویروس‌ها چگونه کار می‌کند بود. در یک مصاحبه‌ای وی گفته بود این اثر از قبل درست زمانی که کووید 19 در چین شیوع پیدا کرد در حال تدوین بود و قرار است در پاییز به فروش برسد. وی از ناشر خود خواسته است تا دو فصلی از کتاب که درباره ویروس کرونا است را زودتر منتشر کند.

بسیاری از روزنامه‌نگاران معتقدند ایتالیا نخستین کشوری است که درباره کووید 19 دست به انتشار کتاب زده و آن‌ها را به سراسر دنیا هم ارسال می‌کند.

ادبیات ویروس کرونا کرونا
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین