کد خبر: 48681 A

خالق "گرگ‌و میش" با رمان جدید می‌آید

خالق "گرگ‌و میش" با رمان جدید می‌آید

استفانی مِیر دوازده سال بعد از لغو انتشار این رمان حالا می‌خواهد بازگویی مجموعه خود در حوزه ادبیات جوانان را از زاویه دید خون‌آشام داستان منتشر کند.

ایران آرت: استفانی مِیر، نویسنده مجموعه پرفروش "گرگ و میش" اعلام کرد که سرانجام رمان "خورشید نیمه‌شب"، بازگویی‌اش از این مجموعه پرفروش از زاویه دید ادوارد کالن خون‌‌آشام را منتشر خواهد کرد؛ ۱۲ سال بعد از اینکه داستان آن در اینترنت لو رفت و او از انتشار کتاب خود دست کشید.               

مِیر یکی از پرفروش‌ترین نویسندگان جهان از هفته گذشته اعلامیه‌ای با تایمر معکوس در وب‌سایت خود قرار داد که نقطه انتهای آن امروز، دوشنبه بود. وب‌سایت او بلافاصله بعد از به پایان رسیدن شمارش معکوس با هجوم ارتش هوادارانی که می‌خواستند بفهمند داستان از چه قرار است، با مشکل مواجه شد.

به گزادش ایبنا، مِیر در ویدیویی از پیش ضبط‌شده که در برنامه "صبح‌ به‌خیر امریکا" منتشر شد گفت: "بسیار هیجان‌زده‌ام که بالاخره خبر انتشار "خورشید نیمه‌شب" در تاریخ ۴ آگوست را اعلام می‌کنم. اکنون در زمان عجیبی هستیم و من مطمئن نبودم که حالا زمان مناسبی برای انتشار این کتاب باشد، اما بعضی از شما مدت‌های مدیدی بود که منتظر بوده‌اید و درست نبود که بیش از این منتظرتان بگذارم."

لیتل براون، ناشر این کتاب گفت مِیر افسانه کلاسیک "هادس و پرسفون" را ترسیم می‌کند و به خوانندگان رمانی حماسی درباره لذت‌های عمیق و پیامدهای ویران‌گر عشقی جاودانه ارزانی می‌دارد.

این ناشر گفت: "این داستان فراموش‌نشدنی از نگاه ادوارد، پیچ و تاب‌های جدید و کاملا غم‌انگیزی دارد. ملاقات با بِلای مرموز و زیبا، جذاب‌ترین و در عین حال هراس‌انگیزترین اتفاقی است که او در تمام زندگی خود به عنوان خون‌آشام تجربه کرده. هرچه جزئیات بیشتری درباره گذشته ادوارد و پیچیدگی افکار درونی او می‌فهمیم، بهتر متوجه می‌شویم که چرا این تعیین‌کننده‌ترین مبارزه برای او در زندگی است. چطور می‌تواند به خودش اجازه دهد عاشق بِلا شود وقتی می‌داند با این کار زندگی او را به خطر می‌اندازد."

وقتی نسخه دست‌نویس "خورشید نیمه‌شب" در سال ۲۰۰۸ به‌طور غیرقانونی در اینترنت قرار گرفت، مِیر آن را "تجاوزی عظیم به حقوق من به عنوان نویسنده، گذشته از من به عنوان یک انسان" توصیف کرد. او قطعه‌ای از این کتاب را برای خوانندگان در وب‌سایت خود قرار داد اما پروژه را برای مدت نامعلومی به تعویق انداخت و گفت: "اگر سعی می‌کردم خورشید نیمه‌شب را با چارچوب فعلی ذهن‌ام بنویسم، جیمز (خون‌آشامی که به دنبال بلاست) احتمالا برنده می‌شد و تمام کالن‌ها می‌مُردند که چندان با داستان اصلی جور نیست." او بعدتر گفت دیگر هرگز درباره دنیای "گرگ و میش" نخواهد نوشت.

داستان دنباله‌دار چهارجلدی "گرگ و میش" بیش از ۱۲۰ میلیون نسخه در سرتاسر دنیا فروش داشته و به بیش از ۳۸ زبان زنده دنیا ترجمه شده است. پنج اقتباس سینمایی نیز از آن ساخته شد که درآمدی ۳.۳ میلیاردی در پی داشت. از زمان انتشار آن مِیر "زندگی و مرگ" نسخه جابه‌جایی جنسیتی داستان را منتشر کرد که در آن ادوارد و بِلا با ادایت کالن و بیو سوان جایگزین شدند. او در آن زمان گفت: "می‌دانم که گِله‌ها و دندان‌قروچه‌های بسیاری در راه است چون این کتاب جدید اولا کاملا جدید نیست و دوما "خورشید نیمه‌‌شب" نیست."

مِیر علاوه بر مجموعه "گرگ و میش" دو داستان پلیسی برای خوانندگان بزرگسال با عناوین "میزبان" و "شیمی‌دان" نیز نوشته است.

رمان گرگ‌و میش استفانی میر
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین