کد خبر: 49313 A

خالق هری پاتر سراغ یک هیولا رفت/ انتشار کتاب جدید رولینگ

خالق هری پاتر سراغ یک هیولا رفت/ انتشار کتاب جدید رولینگ

جی. کی. رولینگ، نویسنده مشهور بریتانیایی از نخستین کتاب کودک غیر هری پاتری خود رونمایی کرد.

ایران آرت: "‌ایکاباگ" (Ickabog) که  نخستین کتاب داستانی کودک "جی. کی. رولینگ" با موضوعی غیرمرتبط با مجموعه‌ داستان‌های "هری پاتر" محسوب می‌شود،  داستان هیولایی به نام "ایکاباگ" و یک سرزمین خیالی را روایت می‌کند.

به گزارش رویترز، "رولینگ" که ۱۰ سال پیش نگارش این کتاب ۳۴ فصلی را آغاز کرده بود در خلاصه این اثر نوشته است: "ایکاباگ داستانی درباره حقیقت و سوءاستفاده از قدرت است."

دو فصل نخست این اثر روز سه‌شنبه در وب‌سایت این کتاب به صورت رایگان منتشر شد.

"رولینگ" با انتشار پستی در صفحه توئیتر خود از انتشار فصل‌های بعدی کتاب جدیدش به صورت روزانه و تا دهم جولای خبر داد و با تاکید نوشت: "این اثر اسپین‌آف (مشتق) "هری پاتر" نیست."

ایسنا نوشت؛ ایده خلق این اثر هنگام نگارش "هری پاتر" در ذهن "رولینگ" شکل گرفت. او قصد داشت "ایکاباگ" را پس  از "هری پاتر و یادگاران مرگ"‌ که آخرین جلد از سری کتاب‌های این شخصیت داستانی محسوب می‌شود، چاپ کند، اما انتشار این کتاب یک دهه کشید.

"جی. کی. رولینگ" درباره انتشار جدیدترین اثر خود بیان کرد: "من تصمیم گرفتم "ایکاباگ" را به صورت رایگان و آنلاین منتشر کنم تا به این ترتیب کودکانی که در قرنطینه به سرمی‌برند و حتی گروهی از کودکان که در این شرایط خطرناک به مدرسه بازگشته‌اند بتوانند آن را مطالعه کنند."‌

این نویسنده حق‌التالیف این کتاب را به پروژه‌ها و سازمان‌هایی اهدا خواهد کرد که به افراد آسیب‌دیده دوران کرونا کمک می‌کنند.

بیش از ۵۰۰ میلیون نسخه از سری کتاب‌های "هری پاتر"  به فروش رفته و این مجموعه به ۸۰ زبان ترجمه شده است.

 

هری پاتر جی کی رولینگ ایکاباگ
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین