کد خبر: 49373 A

درخواست خالق هری پاتر از هوادارانش/ ماجرای هیولای جدید چیست؟

درخواست خالق هری پاتر از هوادارانش/ ماجرای هیولای جدید چیست؟

داستان جدید با عنوان "ایکاباگ" در یک سرزمین خیالی اتفاق می‌افتد که هرچند ربطی به داستان‌های هری‌پاتر ندارد ولی قالب داستان‌های علمی تخیلی کودکان دارد.

ایران آرت: جی.‌کی. رولینگ نویسنده مشهور انگلیسی و صاحب داستان هری‌پاتر و مدرسه جادوگری به تازگی از انتشار کتابی جدید برای کودکان خبر داده است که واکنش‌های بسیاری در محافل ادبی ایجاد کرده است. رولینگ گفته کتابش را به صورت رایگان در اینترنت منتشر خواهد کرد تا کودکان و نوجوانان در قرنطینه بتوانند به صورت رایگان آن را بخوانند.

داستان جدید با عنوان "ایکاباگ" در یک سرزمین خیالی اتفاق می‌افتد که هرچند ربطی به داستان‌های هری‌پاتر ندارد ولی قالب داستان‌های علمی تخیلی کودکان دارد. بسیاری از کارشناسان ادبی اعتقاد دارند رولینگ با نوشتن این داستان به همان کاری برگشته که در آن موفق بوده است.

به گزارش ایبنا، رولینگ با داشتن ثروتی نزدیک به یک میلیارد دلار پردرآمدترین نویسنده حال حاضر جهان است و هرچند کتاب‌هایش برای بزرگسالان نیز فروش خوبی داشتند ولی بیشتر او را به عنوان نویسنده کودکان می‌شناسند و تقریباً بیشتر این ثروت را از طریق فروش کتاب‌های کودک کسب کرده است. حالا او کتابی جدید برای کودکان نوشته و قالب سریالی برای انتشار رایگان در اینترنت انتخاب کرده است.

ایکاباگ درباره چیست؟

داستان جدید رولینگ به هیچ وجه در دنیای هری‌پاتر و به طور کلی جادوگری اتفاق نمی‌افتد و برای روایت آن قالبی متفاوت از داستان‌های قبلی انتخاب شده است. کتاب جدید رولینگ دنیایی به تصویر کشیده شده است که ماجراهای آن در قلمرو پادشاهی به نام شاه فرد بی‌باک اتفاق می‌افتد. در این دنیای خیالی موجودی ترسناک به نام ایکاباگ وجود دارد که گفته می‌شود که غذایش کودکان هستند. خانواده شاه فرد قرن‌ها در کشور کورنوکوپیا سلطنت کرده و حالا با این هیولا روبرو هستند.

داستان‌های رایگان رولینگ کجا منتشر می‌شوند؟

رولینگ برای مطالعه رایگان داستان جدیدش که تا کنون هشت فصل از آن را منتشر کرده است سایتی راه‌اندازی کرده است (www.theickabog.com) برای همه در دسترس است. رولینگ گفته تمام فصل‌ها تا پایان سال روی سایت بارگزاری خواهند شد و کتاب آن نیز در نوامبر سال جاری منتشر خواهد شد. عناوین فصل‌های منتتشر شده به شرح زیر است:

 

فصل اول: شاه فرد بی‌باک

فصل دوم: ایکاباگ

فصل سوم: مرگ یک خیاط زنانه

فصل چهارم: خانه ساکت

فصل پنجم: دیسی دوتیل

فصل ششم: جنگ در حیاط

فصل هفتم: لرد اسپیتل داستان می‌گوید

فصل هشتم: روز دادخواست

 

درخواست رولینگ از طرفدارانش؟

رولینگ گفته هر هفته دو تا سه فصل از داستانش را منتشر خواهد کرد ولی از طرفدارانش خواسته است که شخصیت‌های داستان را برایش نقاشی کنند. در سایت متعلق به داستان امکانی برای ارسال نقاشی‌ها در نظر گرفته شده است و رولینگ به بهترین نقاشی‌ها جایزه ارزشمندی اعطاء می‌کند. به نظر می‌رسد رولینگ می‌خواهد کتابش را در ماه نوامبر با این نقاشی‌ها چاپ کند. وی در سایت مذکور نوشته است: من درباره نقاشی‌های شما قضاوت نمی‌کنم و داوری بهترین نقاشی را به ناشران کتاب سپردم. رولینگ در شبکه اجتماعی توئیتر نیز هشتگ #TheIckabog را برای گذاشتن نقاشی‌ها منتشر کرده است. او اولین نقاشی کشیده شده از ایکاباگ را در سایتش منتشر کرده است.

 

 

هری پاتر جی کی رولینگ ایکاباگ
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین