کد خبر: 49955 A

خالق رمان "سایه باد" درگذشت

خالق رمان "سایه باد" درگذشت

زفون که به عقیده کارشناسان از پرخواننده‌ترین نویسندگان اسپانیایی‌زبان تاریخ ادبیات پس از سروانتس بود، روز جمعه در خانه خود در لس‌آنجلس درگذشت.

ایران آرت: کارلوس رویز زفون، نویسنده برجسته ادبیات اسپانیا و جهان و خالق رمان پرفروش "سایه باد" پس از دو سال مبارزه با بیماری سرطان روده در ۵۵ سالگی از دنیا رفت.

به گزارش همشهری آنلاین، زفون که به عقیده کارشناسان از پرخواننده‌ترین نویسندگان اسپانیایی‌زبان تاریخ ادبیات پس از سروانتس بود، روز جمعه در خانه خود در لس‌آنجلس درگذشت. موفق‌ترین کتاب کارنامه او "سایه باد" بود که در ۲۰۰۱ منتشر شد و در اروپا و آمریکا و دیگر نقاط دنیا بیش از ۱۵ میلیون نسخه فروخت تا به یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های تاریخ معاصر تبدیل شود.

به نقل از گاردین، پدرو سانچس، نخست‌وزیر اسپانیا در حساب کاربری خود در توییتر درباره مرگ کارلسو رویز زفون نوشت: "ما یکی از پرخواننده‌ترین و تحسین‌شده‌ترین نویسندگان اسپانیایی جهان را از دست دادیم. او یکی از رمان‌نویسان کلیدی زمانه ما بود و نقشی اساسی در ادبیات امروز ایفا کرد." زفون در مجموع هشت کتاب داستان و رمان در کارنامه داشت و برآورد می‌شود حدود ۳۸ میلیون نسخه از آثارش در دنیا فروخته شده باشد.

هشت رمان این نویسنده زاده بارسلونا به ۴۰ زبان در ۴۵ کشور دنیا ترجمه شد؛ از جمله "بازی فرشته" که مقدمه "سایه باد" بود و "زندانی بهشت" و "هزارتوی ارواح" که مجموعه چهارگانه "گورستان کتاب‌های فراموش‌شده" را تشکیل می‌دادند.

 

ادبیات نویسنده نویسنده مشهور کارلوس رویز زفون
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین