کد خبر: 50110 A

فروش کتاب در بریتانیا رکورد زد/ روزهای رویایی پس از قرنطینه

فروش کتاب در بریتانیا رکورد زد/ روزهای رویایی پس از قرنطینه

در شش روز نخست بازگشایی کتاب‌فروشی‌های بریتانیا حدود چهار میلیون نسخه کتاب به فروش رفته که این رقم نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته با ۳۰ درصد افزایش روبه‌رو بوده است.

ایران آرت: با بازگشایی کتاب‌فروشی‌های بریتانیا پس از سه ماه تعطیلی ناشی از شیوع ویروس کرونا، فروش کتاب با استقبال چشمگیر مخاطبان مواجه شد.

به نقل از گاردین، در شش روز نخست بازگشایی کتاب‌فروشی‌های بریتانیا حدود چهار میلیون نسخه کتاب به فروش رفته که این رقم نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته با ۳۰ درصد افزایش روبه‌رو بوده است.

پس از تعطیلی‌های ماه مارس ناشی از شیوع ویروس کرونا، مجوز بازگشایی برخی از کتاب‌فروشی‌های بریتانیا از پانزدهم ژوئن صادر شد.

ایسنا نوشت، بر اساس اطلاعات "نیلسن بوک‌اسکن" (وب‌سایت رسمی بررسی آمار فروش کتاب‌ در بریتانیا)، ۳.۸ میلیون نسخه کتاب به ارزش ۳۳ میلیون پوند در هفته منتهی به بیستم ژوئن در بریتانیا به فروش رسیده است.

با وجود این‌که کتاب‌فروشی‌های اسکاتلند و ولز در هفته منتهی به بیستم ژوئن تعطیل بودند، این آمار با افزایش ۳۱ درصدی در تعداد و قیمت آثار فروخته‌شده نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته همراه است.

با توجه به گزارش "بوک‌سلر"، از زمان انتشار کتاب "‌هری پاتر و محفل ققنوس" در سال ۲۰۰۳، این بیشترین آمار فروش در بیست و پنجمین هفته سال محسوب می‌شود.

کتاب‌فروشی‌ها نیز اقدام‌های پیشگیرانه‌ای، از استفاده از مواد ضدعفونی‌کننده گرفته تا قرنطینه کردن ۷۲ ساعته کتاب‌هایی را که توسط مشتری‌ها جابه‌جا شده‌ در دستور کار قرار داده‌اند.

در یکی از شعبه‌های کتاب‌فروشی "واتر استونز"، در نحوه چیدمان کتاب‌ها در قفسه‌ها تغییراتی ایجاد شده است به نحوی که کتاب‌ها پشت و رو قرار داده شده‌اند تا به این‌ ترتیب مشتری‌ها بتوانند بدون در دست گرفتن‌ آن‌ها خلاصه کتاب را بخوانند.

 

ادبیات نویسنده فرهنگ کتابفروشی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین