کد خبر: 50768 A

جواد مجابی به کرونا مبتلا شد

جواد مجابی به کرونا مبتلا شد

جواد مجابی، شاعر، نویسنده و منتقد ایرانی به کرونا مبتلا شده و به گفته همسرش پس از 18 روز اکنون وضعیت جسمی بهتری دارد.

ایران آرت: همسر جواد مجابی اعلام کرد که حال این شاعر، نویسنده و منتقد، پس از ابتلا به کرونا، بهتر شده است و دیگر خطری وی را تهدید نمی‌کند.

آسیه جوادی، همسر جواد مجابی، در گفت‌وگو ایرنا، با اعلام بهبودی این شاعر، نویسنده و منتقد ادبی، پس از ابتلا به کووید-۱۹ گفت: خوشبختانه پس از روزهای سختی که گذشت، وضعیت او در روزهای اخیر بهتر شده و کم‌کم می‌توانند به کارهای روزانه بپردازد. اکنون پس از حدود ۱۸ روز که روزهای بسیار بی‌خوابی و بی‌اشتهایی بوده و تب بالایی داشته است، می‌تواند اندکی غذا بخورد و کمی بخوابد. اکنون دیگر سرم نمی‌زند و اشتهایش برگشته است.

جوادی با اشاره به این که استفاده از دستگاه  تنفسی نیز محدود شده، افزود: ما ۴ ماه به طور مطلق در خانه بودیم و ناگهان با یک دعوت کوچک، همه چیز به هم ریخت، من و دخترم در ده روز اول تصمیم گرفتیم که مجابی را به بیمارستان نبریم، البته حتی یک درصد هم احتمال ویروس کرونا نمی‌دادیم چون بیرون نرفته بودیم که این اتفاق بیفتد اما بعد از ده روز، ناچار به بیمارستان رفتیم و متوجه شدیم آزمایش او مثبت است.

همسر جواد مجابی ادامه داد: درمانی که در خانه انجام داده بودیم، وضعیت او را با ثبات و از پیشرفت بیماری جلوگیری کرده بود اما تب او به چهل درجه رسیده بود و دیگر نمی‌توانستیم در خانه بمانیم. داروهای پزشکان بسیار به بهتر شدن حالش کمک کرد و ما نیز همه توان‌مان را برای سلامت او به کار گرفتیم تا این روزگار هولناک تمام شود.

جوادی اضافه کرد: این روزگار برای همه سخت اما برای هنرمندان، سخت‌تر است، چون هنرمند حساس‌تر است و همه نگاه‌ها به اوست. همه دچار مشکلات هستند اما اندوه هنرمند فردی نیست و این گونه عبور از این روزها برایش سخت‌تر می‌شود.

نویسنده کتاب رک و پوست کنده، احوال ما زنان، گفت: اکنون جواد مجابی در شرایط بهتری به سر می‌برد و البته دوره‌ای دارد که بیماران ناقل هستند و باید آزمایش بدهند تا خیال همه ما آسوده شود. همه باید این اصول مبتلا نشدن را رعایت کنند، چون هر کدام که مبتلا شویم، این چرخه معیوب ادامه می‌یابد و همچنان وضعیت ناگوار تکرار می‌شود. برای سن بالا این اتفاق خطرناک‌تر هم هست.

جوادی ضمن تشکر ار همراهی ایرنا، این خبرگزاری را تنها رسانه‌ای دانست که جویای احوال جواد مجابی شده است و گفت ما ایرنا را از دوستان خودمان می‌دانیم.

جواد مجابی متولد مهر ۱۳۱۸ در قزوین، شاعر، نویسنده، منتقد ادبی- هنری، نقاش، طنزپرداز و روزنامه‌نگار است که از او تا به حال ده‌ها کتاب تأثیرگذار و پرطرفدار داستانی منتشر شده‌است.

کتاب آسمان مضطرب تازه‌ترین مجموعه شعر از جواد مجابی است که به همت انتشارات گویا به چاپ رسیده است. این کتاب مجموعه‌ای در قالب شعر نو است.

 

جواد مجابی نویسنده
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین