کد خبر: 50917 A

کرونا سوژه رمان جدید اما داناهیو شد

کرونا سوژه رمان جدید اما داناهیو شد

اما داناهیو اولین نویسنده‌ای است که با موضوع پاندمی بیماری‌های واگیردار رمان می‌نویسد.

ایران آرت: اما داناهیو، نویسنده ایرلندی که با رمان اتاق به شهرت رسید، اولین نویسنده‌ای است که با موضوع پاندمی بیماری‌های واگیردار رمان می‌نویسد. شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان خوانندگان داستان و رمان را به این گونه رمان‌ها علاقمند کرده است. داناهایو گفته است رمان جدیدش با عنوان «کشیدن ستاره‌ها» را از سال 2018 شروع کرده است که از واقعه آنفولانزای اسپانیایی در سال 1916 میلادی الهام گرفته شده است.

تاریخ انتشار این کتاب در بازار کتاب آمریکا 21 جولای از سوی انتشارات لیتل براون اعلام شده است. ماجرای رمان جدید داناهیو درباره اتفاقات جنگ جهانی اول و شیوع بیماری آنفولانزا در شهر دوبلین و شورش‌های خیابانی در این شهر می‌گذرد. رمان در حال و هوای کشور ایرلند درگیر با جنگ و بیماری آنفولانزا ماجرای «جولیا پاور» پرستاری را روایت می‌کند که در بیمارستانی در مرکز شهر کار می‌کند.

به گزارش ایبنا، دو شخصیت زن دیگر داستان دکتر کاتلین لین و بریدی اسوینی هستند که همراه جولیا مجبور هستند، برای مبارزه با آنفولانزا و زنده‌ماندن روش‌های غیرقابل پیش‌بینی به کار گیرند و سبک زندگی گذشته خود را تغییر دهند. آنها با وجود شدت بیماری حاضر نیستند محل کار خود را ترک کنند.

در حقیقت رمان جدید داناهیو نیز مثل رمان اتاق فضایی را تصویر می‌کند که انسان گرفتار در تاریکی سعی می‌کند روشنایی و روزنه‌ای به بیرون پیدا کند. منتقدان ادبی در همین ابتدای کار گفته‌اند سبک این رمان نیز بسیار نزدیک به رمان اتاق است.

اما داناهیو(Emma Donoghue) رمان‌نویس ایرلندی مقیم کانادا است که در سال 2010 رمان اتاق را منتشر کرد. او با این کتاب توانست به مرحله نهایی جایزه بوکر راه یابد. میلیون‌ها نسخه از این رمان در سراسر جهان ترجمه و چاپ شده است.

 

نویسنده رمان نویس نویسنده مشهور اما داناهیو
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین