کد خبر: 51802 A

ماراتن داغ برای کسب جایزه بهترین نویسنده زن ۲۰۲۰

ماراتن داغ برای کسب جایزه بهترین نویسنده زن ۲۰۲۰

مراسم جایزه کتاب نویسندگان زن بریتانیا نیز قرار است به صورت دیجیتالی برگزار شود ولی مسئولان آن قصد دارند از مراسم درآمدزایی داشته باشند.

ایران آرت: بعد از شیوع کرونا در سراسر جهان جشنواره‌ها و فستیوال‌های فرهنگی ادبی به صورت دیجیتالی برگزار شده است و حالا مراسم جایزه کتاب نویسندگان زن بریتانیا نیز قرار است به صورت دیجیتالی برگزار شود ولی مسئولان آن قصد دارند از مراسم درآمدزایی داشته باشند.

جایزه کتاب نویسندگان زن بریتانیا که به جایزه ادبیات داستانی زنان نیز شهرت پیدا کرده است، از سال 1996 هر سال به بهترین نویسنده زن بریتانیا در حوزه ادبیات داستانی اهدا می‌شود. هدف از این جایزه مشارکت هر چه بیشتر زنان در امر نویسندگی است. این جایزه یکی از معتبرترین جوایز ادبی جهان به‌شمار می‌آید در گذشته با نام جایزه ادبیات داستانی اورنج خوانده می‌شد.

به گزارش ایبنا، امسال با وجود شرایط کرونا مسئولان این جایزه تصمیم گرفتند با بلیط فروشی مراسم آن که قرار است چهار شب متوالی برگزار شود، درآمد کسب کنند. بیست و پنجمین مراسم اعلام نامزدهای نهایی و برندگان این جایزه قرار است در تاریخ‌های ششم تا نهم سپتامبر سال جاری برگزار شود. بلیط چهار شب مراسم دیجیتال این جایزه ادبی مبلغ 10پوند اعلام شده است.

بر اساس این گزارش طی چهارشب مراسم قرار است نویسندگانی مثل هیلاری منتل،  آنجی کروز و برناردین ایواریستو برنده جایزه بوکر حضور داشته باشند. در مراسم شب‌های بعد نیز نویسندگانی از بریتانیا برای کاربران و حاضران اینترنتی کتاب می‌‌خوانند. طبق اعلام مسئولان جایزه مراسم اعلام نامزدهای نهایی و برندگان جایزه امسال شب نهم توسط مارتا لین اعلام خواهد شد.

جایزه کتاب زنان بریتانیا از سال ۱۹۹۶ تا کنون، در ماه ژوئن به بهترین نویسندهٔ زن (با هر ملیتی) که در حوزهٔ ادبیات داستانی کتاب خود را به زبان انگلیسی در بازار کتاب بریتانیا نشر بدهد اهدا شده است. هیچ نویسنده‌ای دو بار نتوانسته‌است این جایزه را از آن خود کند، اما مارگارت اتوود سه بار در سال‌های ۱۹۹۷، ۲۰۰۱ و ۲۰۰۴ نامزد دریافت این جایزه شده‌ بود که البته در هیچکدام از این سه دوره نتوانست جایزه را از آن خود کند.

مارگارت اتوود جایزه ادبی هیلاری منتل آنجی کروز جایزه کتاب نویسندگان زن بریتانیا
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین