کد خبر: 51948 A

باشگاه کتاب ملاله یوسف‌زی راه‌اندازی شد

باشگاه کتاب ملاله یوسف‌زی راه‌اندازی شد

ملاله یوسف‌زی هدف خود را از این کمپین کتابی ایجاد امکانی برای نویسندگان و فعالان حقوق بشر اعلام کرد تا بتوانند صدای خود را به دیگران برسانند.

ایران آرت: ملاله یوسف‌زی فعال حقوق پاکستانی و برنده جایزه صلح نوبل به تازگی باشگاه کتابی راه‌اندازی کرده است و هدف خود را از این کمپین کتابی ایجاد امکانی برای نویسندگان و فعالان حقوق بشر اعلام کرد تا بتوانند صدای خود را به دیگران برسانند.

یوسفزی فعال حقوق بشر و حقوق کودکان و عضو کمپین تحصیل دختران اهل پاکستان است که در اکتبر ۲۰۱۲ توسط گروه طالبان و در راه بازگشت از مدرسه ترور نافرجام شد. این ترور با واکنش‌های شدید جهانی مواجه شده‌ است.

ملالی کتابی با عنوان "منم ملاله" با همکاری کریستینا لمب خبرنگار انگلیسی نوشته است که در این کتاب نوشته است که داستان این کتاب تنها داستان خودش نیست، بلکه داستان ۶۱ میلیون کودکی است که از درس و تعلیم محروم مانده‌اند. این کتاب در حال حاضر در مدارس پاکستان ممنوع شده است.

در کمپین باشگاه کتاب ملاله افراد مشهوری مثل استفن کاری بازیکن بسکتبال لیگ آمریکا و ریچارد برانسون تاجر انگلیسی، سوزان اورلئان خبرنگار انگلیسی و باشگاه کتاب لیتراتی او را همراهی می‌کنند. باشگاه لیتراتی در شهر آستین ایالت تگزاس برای کودکان بسته‌های کتاب ارسال می‌کند.

پروژه باشگاه کتاب ملاله قرار است از اکتبر سال جاری بسته‌های کتاب به صورت ماهیانه با قیمت حدودی 25دلار برای افراد ثبت‌نام کننده در سایت لیتراتی (Literati) ارسال کند. فعال پاکستانی 23 ساله با انتشار پیامی در صفحه اینستاگرام خود گفته است هدفش از این باشگاه رساندن صدای نویسندگان و فعالان کمتر دیده شده است.

وی در این پیام گفت: من همیشه از مطالعه کتاب لذت می‌بردم و حالا با این فرصت می‌خواهم صدای نویسندگان کمتر دیده شده را به گوش جهانیان برسانم. وی افزود: این باشگاه فرصتی برای زنان و مردان نویسنده رنگین‌پوست و اقلیت جامعه آمریکایی است که بتوانند صدای خود را به گوش دیگران برسانند.

 

ادبیات نویسنده ملاله یوسف زی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین