کد خبر: 51953 A

نویسنده زن به نقض امنیت ملی متهم شد

نویسنده زن به نقض امنیت ملی متهم شد

کمیته تحقیق بلاروس "سوتلانا الکسیویچ"، نویسنده برنده نوبل ادبیات را به سبب عضویت در شورای انتقال قدرت در این کشور احضار کرد.

ایران آرت: مقام‌های بلاروسی یک پرونده علیه شورای هماهنگی انتقال قدرت در این کشور تشکیل داده و اعضای آن را به سبب نقض امنیت ملی این کشور مورد بازجویی قرار می‌دهد؛ این جرم در صورت اثبات حداکثر پنج سال زندان به همراه خواهد داشت. 

"سوتلانا الکسویچ" نویسنده معروف بلاروسی و "پاول لاتوشکو" وزیر سابق فرهنگ این کشور از جمله چهره‌هایی هستند که برای عضویت در این شورای مخالف دولت بلاروس احضار شده‌اند و از سوی کمیته تحقیق بلاروس مورد بازجویی قرار خواهند گرفت. 

به گزارش ایسنا، شورای هماهنگی انتقال قدرت که در تاریخ ۲۰ اوت از سوی منتقدان جدی "الکساندر لوکاشنکو" رئیس‌جمهور فعلی بلاروس تشکیل شد در تلاش برای تسهیل انتقال قدرت در این کشور است. انتخاب مجدد "لوکاشنکو" در انتخابات ۹ اوت به عنوان رئیس‌جمهور، موجی گسترده از اعتراض‌های ضددولتی را در این کشور به راه انداخته است. 

"الکسیویچ" نویسنده و روزنامه‌نگار ۷۹ساله بلاروسی در سال ۲۰۱۵ موفق به کسب جایزه نوبل ادبیات شد. او برای آثارس که روایتگر زندگی پس از اتحاد جماهیر شوروی است شناخته شده است و معروف‌ترین آثارش "زمزمه‌هایی از چرنوبیل"، "صداهای شوروی از جنگ افغانستان"، "جنگ چهره زنانه ندارد" و "پسرانی از جنس روی" است. اغلب آثار این نویسنده به انتقاد از رژیم‌های سیاسی در بلاروس و جماهیر شوروی می‌پردازد. 

 

نوبل ادبیات سوتلانا الکسیویچ
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین