کد خبر: 52017 A

جی کی رولینگ جایزه موج امید را پس داد/ اقدام خانم نویسنده علیه خانواده کندی

جی کی رولینگ جایزه موج امید را پس داد/ اقدام خانم نویسنده علیه خانواده کندی

خالق رمان هری پاتر جایزه مرتبط با خانواده کندی آمریکا را پس از انتقادات کری کندی درباره دیدگاه‌های او را پس داد.

ایران آرت: جی کی رولینگ سال گذشته جایزه موج امید را از سازمان حقوق بشر «رابرت اف کندی» دریافت کرد. «کری کندی» دختر رئیس‌جمهور سابق آمریکا این جایزه را به او اهدا کرده بود. جایزه موج امید به کسانی که برای ایجاد تغییر در جامعه تلاش می‌کنند اختصاص دارد و رولینگ سال گذشته این جایزه را برای فعالیت‌هایش در سازمان نیکوکاری کودکان لوموس دریافت کرد. رولینگ پس از دریافت جایزه آن را «یکی از والاترین افتخاراتی که تا به حال کسب کرده نامید» و گفت: «رابرت کندی تمام خصلت‌هایی که من در انسان‌ها تحسین می‌کنم را داشت.»

پیش از رولینگ، «باراک اوباما»، «اسقف اعظم دزموند توتو» و «جو بایدن» از دریافت کنندگان این جایزه بودند. انتقادات علیه رولینگ از توئیت او درباره تجربه زنان آغاز شد. او اعلام کرد: «من به همه افراد تراجنسیتی احترام می‌گذارم و معتقدم آن‌ها باید هر طور که دوست دارند زندگی کنند اما در عین حال زندگی من به عنوان یک زن شکل گرفته و فکر نمی‌کنم اعلام این حرف توهین‌آمیز باشد.»

چندین بازیگر دنیای «هری پاتر» از جمله «دانیل ردکلیف»، «ادی ردماین» و «اما واتسون» از رولینگ به خاطر این حرف فاصله گرفتند. 

به گزارش ۳۰نما، اوایل این ماه «کری کندی» در بیانیه‌ای اعلام کرد: «من با «جی کی رولینگ» صحبت کردم و ناامیدی خودم را از تصمیم او برای ایجاد دیدگاهی که هویت افراد تراجنسیتی و خارج از جنسیت را زیر سؤال می‌برد اعلام کرده‌ام. او با این کار استعداد بی‌نظیر خود را برای زیر سؤال بردن حقیقت وجود جامعه تراجنسیتی هدر داده است. کسانی که از خشونت، تبعیض، آزار و اذیت و محرومیت رنج می‌برند و در نتیجه بسیاری از آن‌ها دست به خودکشی، اقدام به خودکشی، بی‌خانمانی و آزار جسمی و روحی می‌زنند. از جمله بزرگ‌ترین اهداف این اعمال زنان تراجنسیتی سیاه‌پوست هستند. من منظور حرف‌های رولینگ را این‌گونه معنی می‌کنم که او تصور می‌کند مسئله جنسیت از زمان تولد به صورت تک بعدی به افراد داده می‌شود و این دیدگاه هویت جنسیتی افراد را در نظر نمی‌گیرد. من این دیدگاه طبقه‌بندی را رد می‌کنم.»

رولینگ نیز در جواب بیانیه‌ای در وب‌سایت خود منتشر کرد: «هیچ ضدیتی بین جنبش‌های حقوق تراجنسیتی جدید و حقوق زنان وجود ندارد.»

او یادآور شد که «هزاران زن» برای نشان دادن حمایت خود با او تماس گرفته و خواستار بحث و گفت و گو بوده‌اند. 

 

جی کی رولینگ جایزه کندی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین