کد خبر: 52369 A

چشم طمع نویسندگان مشهور به جایزه ۱۰۰ هزار دلاری/ اما دانهیو نامزد شد

چشم طمع نویسندگان مشهور به جایزه ۱۰۰ هزار دلاری/ اما دانهیو نامزد شد

از چهره‌های سرشناسی که پیش‌تر جایزه گیلر را از آن خود کرده‌اند، می‌توان به مارگارت اتوود، اسی ادوگیان، آلیس مونرو و مایکل اونداجی اشاره کرد.

ایران آرت: چهارده اثر از بین ۱۱۸ کتاب ناشران کانادایی به فهرست اولیه جایزه ادبی "گیلر" راه یافت.

به نقل از نیوزوایر، بیست و هفتمین دوره از جایزه "گیلر" که گران‌ترین جایزه ادبی کانادا محسوب می‌شود، روز گذشته با اعلام فهرست نامزدهای اولیه سال۲۰۲۰ توسط "ایان ویلیامز" برنده سال گذشته آغاز شد.

به این ترتیب "گیل آدامسون" برای رمان "ریج رانر"، "دیوید برگن" برای مجموعه داستان‌های کوتاه "این‌جا  تاریکی"، "لین کودی" برای رمان "تماشای تو بدون من"، "اوا کروکر" برای رمان "تمام چیزی که می‌خواهم"، "اما دان‌هیو" برای "کشش ستاره‌ها"، "فرانچسکا  اکوویاسی" برای رمان "کره عسل خوک نان"، "میشل گود" برای رمان "پنج سرخپوست کوچک"، "کی کلو" برای مجموعه داستان‌های کوتاه "دومینو در چهارراه"، "توماس کینگ" برای "سرخپوست‌ها در تعطیلات"، "آنابل لیون" برای رمان "رضایت"، "شانی موتو" برای "قطب‌نمای گردبادی"، "امیلی سنت جان مندل" برای رمان "هتل شیشه‌ای"، "سث" برای کتاب مصور "طرفداران کلاید" و "سوونهگام تامااونگسا" برای مجموعه داستان‌های کوتاه "چطور چاقو را تلفظ کنیم" به فهرست نامزدهای اولیه جایزه ادبی "گیلر" راه یافتند.

ایسنا نوشت جایزه ادبی "‌گیلر" که در سال ۱۹۹۴ پایه‌گذاری شد، از معتبرترین جایزه‌های کتاب‌های داستانی کانادا شناخته می‌شود و هرساله به بهترین رمان، کتاب مصور و یا مجموعه داستان‌ کوتاه کانادایی تعلق می‌گیرد که به زبان انگلیسی منتشر شده باشد. به برنده این جایزه ادبی ۱۰۰ هزار دلار اهدا می‌شود. این جایزه از سال ۲۰۰۵ تاکنون با حمایت بانک کانادایی "اسکاتیا بانک" برگزار شده است. از چهره‌های سرشناسی که پیش‌تر جایزه گیلر را از آن خود کرده‌اند، می‌توان به مارگارت اتوود، اسی ادوگیان، آلیس مونرو و مایکل اونداجی اشاره کرد.

فهرست نامزدهای نهایی جایزه "گیلر" ۲۰۲۰ پنجم اکتبر اعلام خواهد شد.

 

جایزه گیلر جایزه ادبی نویسنده مشهور اما دانهیو اما دان هیو
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین